سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ریابکوف: راه حل سوریه شامل منافع کُرد‌ها هم می‌شود

معاون وزیر خارجه روسیه در اظهاراتی تاکید کرد راه حل‌ها برای بحران در سوریه به شیوه‌ای حاصل می‌شود که منافع کُرد‌ها و گروه‌های دیگر در آن لحاظ شود.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، در گفتگو با پایگاه اینترنتی کردستان ۲۴ تاکید کرد راه حل‌ها برای بحران در سوریه به شیوه‌ای حاصل می‌شود که منافع کُرد‌ها و گروه‌های دیگر در آن لحاظ شود.

او پس از گفتگو‌های هیئت‌های روسیهْ ترکیه و ایران درباره سوریه در نورسلطان (آستانه سابق) با اعلام اینکه «کرد‌ها در گفتگو‌های صلح در حاشیه نیستند»، گفت :”ما با همه طرف‌های درگیر در بحران سوریه رابطه داریم. از نظر ما مهم است که حاکمیت سوریه حفاظت شود. این نقطه اولویت ماست و ما آماده مصالحه در این خصوص نیستیم. تنها پس از آن، ما می‌توانیم راه حلی را بیابیم که شامل منافع کرد‌ها هم باشد. “

این مقام روس افزود:”گفتگو‌ها ادامه دارد و ما در حال گفتگو با ترکیه هستیم. به منظور شفاف‌سازی بیشتر، تمایل دارم تاکید کنم که ما هیچ نیت مخفی در این شرایط نداریم. “

ریابکوف در ادامه اظهاراتش یادآور شد مسکو به صورت مستمر در حال گفتگو با آنکارا درخصوص تهدید‌های مستمرش برای آغاز حمله‌ای به مناطق کُردنشین در سوریه است که در شرق رودخانه فرات قرار دارد، اما مذاکرات ما با ترکیه لزوما نتیجه مثبتی به همراه ندارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.