سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابلاغ ١۵۰ میلیارد ریال اعتبار آبخیزداری به خراسان شمالی

معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از ابلاغ ١۵۰ میلیارد ریال اعتبار آبخیزداری به خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمد فرامرز معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی با اشاره به اینکه خراسان شمالی یکی از استان‌های سیل خیز کشور است ، گفت: برای اجرای طرح‌های آبخیزداری استان ١۵۰ میلیارد ریال اعتبار ابلاغ شده است که باید نسبت به اجرای طرح‌های مطالعه شده اهتمام جدی ورزید.

وی افزود: یکی از زیرساخت‌هایی اساسی در خراسان شمالی، عملیات آبخیزداری است که هم اکنون در مساحت ۵۰۷ هزار هکتار فعالیت آبخیزداری در حال انجام است.

فرامرز گفت: در سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان برای انجام پروژه‌های آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شد که از این رقم سهم خراسان شمالی ۱۹ میلیارد بوده است.

وی اظهار کرد: ٢٧ درصد از عرصه‌های طبیعی استان برای اجرای طرح‌های آبخیزداری مطالعه شده است و پروژه‌های آبخیزداری در ١٨ درصد عرصه‌های مطالعه شده اجرایی شده است که این اقدام موجب شد تا در شهرستان‌های اسفراین، جاجرم و گرمه ٨۰۰ هزار مترمکعب سیلاب در سال جاری مدیریت و مهار شود.

فرامرز با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های آبخیزداری در حریم شهر‌ها از اولویت این اداره کل است، افزود: تاکنون در حوزه‌های کال پسته ، گریوان ، اسدلی ، درصوفیان ، مهنان و ارکان این پروژه‌ها اجرا و یا در حال اجرا و پی گیری است.

وی احداث بند خاکی ، سازه‌های سنگی ملاتی ، سازه‌های گابیونی ، خشکه چین و چپر ، نهالکاری ، بذر کاری ، مدیریت هرزآب ، بانک بندی از جمله اقدامات آبخیزداری و آبخوان  در استان برشمرد.

گفتنی است؛ گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و ٣٣ هزار و ٣۶ هکتار است که از این وسعت یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، ١٨٣ هزار هکتار بیابان و ۴٣۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.

انتهای پیام / ب

هم اکنون عملیات آبخیزداری خراسان شمالی در مساحت ۵۰۷ هزار هکتار در حال انجام است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.