سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه یزد:

اشتباه یک مسئول را نباید به پای انقلاب اسلامی گذاشت

نماینده، ولی فقیه در استان یزد گفت: روحانیون باید تمام تلاش خود را برای حفظ و گسترش انقلاب اسلامی به کار گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، آیت الله محمد رضا ناصری یزدی نماینده، ولی فقیه در استان وامام جمعه یزد در جمع روحانیون شهرستان مهریز با اشاره به مشکلات مالی حوزه‌های علمیه گفت: با توجه به این مشکلات نمی‌توان امید داشت که منابع مالی زیادی برای ساخت و تجهیز مدارس علمیه اختصاص داده شود.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه در خصوص حوزه‌های علمیه باید برنامه ریزی برای یافتن منابع پایدار صورت گیرد  اظهار داشت: منابع پایدار به این معنا نیست که حوزه علمیه وارد کار‌های اقتصادی شود بلکه به معنای احیای موقوفات و ایجاد موقوفات برای حوزه‌های علمیه است.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه ایجاد موقوفات جدید می‌تواند منابع مالی حوزه‌های علمیه را به نحوی حل کند، افزود: باید به مانند گذشته با افراد متدین نشست‌هایی برگزار و از ظرفیت آن استفاده و موقوفات جدیدی برای حوزه‌های علمیه ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه خیرین بسیاری علاقه دارند که برای حوزه‌های علمیه فعالیت و در ایجاد موقوفات جدید خدمت رسانی کنند خاطرنشان کرد: در شهرستان‌ها این افراد بسیار هستند که باید با برگزاری نشست‌هایی با آنها، اقدامات بعدی را انجام داد.

آیت الله ناصری یزدی عنوان کرد: همچنین برای ساخت و تجهیز مدارس علمیه باید از ظرفیت خیرین استفاده کرد، زیرا خود حوزه‌های علمیه منابع مالی زیادی ندارند که بخواهند مقداری از آن را برای ساخت و تجهیز مدارس اختصاص دهند، چون با مشکل اداره کردن حوزه‌ها روبه‌رو می‌شوند.

روحانیت  تلاش خود را برای حفظ  انقلاب به کار گیرند

امام جمعه یزد با بیان اینکه روحانیت باید تلاش خود را برای حفظ این انقلاب به کار بگیرد، گفت: همانگونه که روحانیون در طول این سال‌ها تلاش‌های خود را برای حفظ و گسترش انقلاب به کار بستند، باید بیش از گذشته تلاش کنند و اهداف و آرمان‌های امام خمینی (ره) را به دیگران منتقل سازند.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد در ادامه با تاکید بر اینکه انقلاب ما انقلاب الهی است اظهار داشت: امام خمینی (ره) با پیروزی انقلاب اسلامی توانست یک تحول بسیار بزرگی را در جهان برپا کند و این قدرتی که انقلاب در جهان داشته نشان از این است که با خدای متعال همراه بوده وگرنه تا به حال با قدرت پیش نمی‌رفت.

وی با اشاره به اینکه اشتباه یک مسئول را نباید به پای انقلاب اسلامی گذاشت افزود: اگر فردی اشتباهی می‌کند نباید آن را پای نظام و انقلاب اسلامی بگذاریم.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.