سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس آزمایشگاه نقشه برداری مغز ایران مطرح کرد؛

جمع‌آوری ۱۰ هزار نمونه در آزمایشگاه مغز ایران/ حضور ۹ شرکت دانش بنیان در سمپوزیوم نقشه برداری مغز

آی گفت: بیش از ۱۰ هزار نمونه در بانک اطلاعاتی مغز جمع‌آوری شده است که محققین می‌توانند از آن استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا آی رئیس آزمایشگاه نقشه برداری مغز در نشست خبری سومین سمپوزیوم تازه‌های نقشه برداری مغز ایران که در ساختمان آزمایشگاه نقشه برداری مغز برگزار شد، اظهار کرد: این آزمایشگاه با هدف کمک به محققین در سه سال گذشته تاسیس شده و مجموعه جغرافیایی بزرگی را پوشش داده است، در حال حاضر ۶۰۰ هیئت علمی با این مجموعه فعالیت می‌کنند.

ترویج و آموزش، وظیفه اصلی آزمایشگاه مغز

وی بیان کرد: تاکنون ۱۵ برنامه در این آزمایشگاه داشته‌ایم؛ یکی از وظایف آزمایشگاه بحث ترویج و آموزش است و بالغ بر ۱۰۰هزار ساعت آموزش تخصصی داشته‌ایم و هفت هزار ساعت تحقیقات در اختیار محققین قرار گرفته است.

آی ادامه داد: همزمان با کار این آزمایشگاه در تلاش هستیم در شهرستان‌های بزرگ شعبه‌های دیگر آزمایشگاه را تاسیس کنیم؛ تاسیس بانک اطلاعاتی صورت گرفته است که در آن بالغ بر ۱۰ هزار نمونه اطلاعات جمع آوری شده و محققین می‌توانند از این اطلاعات استفاده کنند.

رئیس آزمایشگاه نقشه برداری مغز افزود: نزدیک به پنج هزار نمونه در بانک اطلاعاتی وجود دارد و در تلاش هستیم تا پایان امسال آن را به ۱۰ هزار مورد افزایش دهیم.

آی گفت: در حال امضا تفاهم‌نامه با آزمایشگاه‌های دیگر هستیم و در همین راستا با سه دانشگاه صحبت‌هایی داشتیم که شعبه ۲ آزمایشگاه را راه اندازی کنیم.

در ادامه مراسم حسین غدیری دبیر اجرایی سمپوزیوم اظهار کرد: با استفاده از تجربیات قبل این سمپوزیوم را اجرا می‌کنیم؛ این اتفاق بزرگترین رویداد نقشه برداری مغز است چرا که بالاترین شرکت کننده را دارد و برنامه جانبی دارد.

غدیری افزود: تعداد شرکت کنندگان شهرستانی در این سمپوزیوم بیشتر از تهرانی‌هاست و در راستای نقش ملی اجرا می‌شود؛ همچنین افزایش قابل توجه اعضا هیئت علمی را داریم و نشست بهاران پژوهشگران برجسته را داریم و امیدواریم بتوان با تبادل افکار به جلو پیش ببریم.

دبیر اجرایی بیان کرد: ۹ شرکت دانش بنیان مشارکت دارند و در تلاش هستیم با گذشتن امکانات و تسهیلات ارزان محصولات خود را عرضه کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.