سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصالحه بیش ۸۷ درصد از پرونده‌های کلانتری‌ها در خراسان شمالی

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: در سال گذشته دو هزار و ۳۸۵ پرونده معادل ۸۷ و ۵۲ درصد پرونده‌های کلانتری‌ها در استان به مصالحه ختم شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سرهنگ حیدر اقبالی مطلق معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: در سال گذشته دو هزار و ۷۲۵ پرونده از طریق مقامات قضایی به دوایر اجتماعی استان ارجاع داده شد که از این تعداد دو هزار و ۳۸۵ پرونده معادل ۸۷ و ۵۲ درصد آن‌ها به مصالحه ختم شد.

وی افزود: در حال حاضر به جز در شهرستان جاجرم و راز و جرگلان در کلانتری‌های مابقی شهرستان‌ها دوایر اجتماعی راه اندازی شده و در این دو شهرستان نیز تا پایان نیمه اول امسال راه اندازی می‌شود.

اقبالی مطلق با بیان این که در راستای جلوگیری از اختلالات بیشتر خانواده‌ها و ایجاد زمینه فرهنگی ، تعامل خوبی نیز با مراکز مشاوره دولتی و خصوصی داریم ، گفت: هم اکنون ۲۵ مشاور و مددکار در نیروی انتظامی استان فعالیت دارند که از این تعداد ۱۲ نفر نیروی کادر با مدرک کارشناسی ارشد و دکترا و مابقی پلیس‌های افتخاری هستند.

وی از راه اندازی مرکز خدمات مهر در محل فرهنگسرای شهروند خبر داد که در آن والدین طلاق می‌توانند در محیطی مناسب با فرزندان خود ملاقات داشته باشند.

وی با اشاره به ارائه مشاوره‌های لازم به این والدین به ویژه آن دسته از والدینی که هنوز ازدواج مجدد نداشتند برای بازگشت به زندگی مشترک، گفت: با گذشت ۶ ماه از راه اندازی این مرککز تا کنون چندین مورد از این خانواده‌ها رجعت به زندگی مشترک داشتند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان تعداد مراجعان به مراکز مشاوره کلانتری‌ها در سال ۹۶ را ۹۱۳ نفر و در سال گذشته دو هزار و ۲۵۴ نفر ذکر کرد که از افزایش ۱۴۷ درصدی برخوردار بوده است.

وی همچنین گفت: با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری یک دستگاه اتوبوس سیار برای ارائه خدمات مشاوره‌ای راه اندازی شده که در مناطق ویژه شهری از قبیل جوادیه، صادقیه و باقرخان که درصد آسیب‌های اجتماعی بیشتری دارند اقدام به ارائه خدمات مشاوره‌ای می‌کند.

انتهای پیام / ب

در سال گذشته دو هزار و ۳۸۵ پرونده در کلانتری‌های خراسان شمالی به مصالحه انجامید

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.