سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت مطرح کرد؛

۴۰ میلیون ایرانی تحت پوشش بیمه سلامت/ تعداد قابل‌توجهی از مردم بیمه نیستند/ حذف دفترچه بیمه کاغذی از ۶۰۵ بیمارستان دولتی

موهبتی گفت: با وجود تصویب قانون بیمه شدن اجباری، تعداد قابل توجهی از مردم تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند.
 
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، طاهر موهبتی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت صبح امروز در همایش کنفرانس بیمه سلامت که در بیمارستان قلب شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر توجه جدی به تولید دانش در بخش‌های مختلف کشور به خوبی دیده شده اما در حوزه بیمه سلامت به این موضوع به خوبی توجه نشده است و در حوزه‌های مختلف بیمه سلامت دچار نقص جدی هستیم.

وی ادامه داد: امروزه شاهد هستیم که مقالات علمی و تولید علم و دانش بسیاری از مشکلات را حل کرده است و هر روز شاهد مسائلی جدید‌تر هستیم؛ سالیان گذشته موضوع مستمری بگیران در بیمه‌های اجتماعی  معنایی نداشت اما در حال حاضر یکی از مشکلات بیمه‌های اجتماعی منابع مالی و پیشی گرفتن مصارف بر منابع رخ داده است.

موهبتی تاکید کرد:باید روش‌هایی مبتنی بر علم و دانش داشته باشیم؛ مرکز تحقیقات ملی بیمه سلامت نیز با این هدف راه اندازی شده و با حمایت نمایندگان مجلس یک ردیف بودجه جداگانه برایش اختصاص پیدا کرده است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت بیان کرد: بیمه سلامت حدود ۴۰ میلیون نفر را با کمک کمیته امداد امام خمینی تحت پوشش قرار داده است اما امروزه یکی از مشکلات ما افراد مجهول‌الهویه هستند که فاقد هرگونه بیمه در کشور زندگی می‌کنند.

قانون بیمه اجباری سلامت به تصویب رسیده است

وی با اشاره به اینکه هیچ مانعی برای بیمه شدن در ایران نیست و قانون بیمه اجباری سلامت به تصویب رسیده است، افزود: اگر ارزیابی وسع به خوبی انجام شود تا کم‌ترین خدشه به خدمات ارائه شده به مردم وارد شود، بسیاری از مشکلات را نخواهیم داشت و خوشبختانه طی چهار دهه بعد از پیروزی انقلاب اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

موهبتی ادامه داد: در حال حاضر ۳۴ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از بین آن‌ها ۲ میلیون نفر جزو افراد روستایی هستند.
 
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: در سال گذشته چهار هزار ۵۰۰ میلیارد تومان زیان انباشته داشتیم که اگر دولت در حدود هشت هزار میلیارد تومان اوراق چاپ نمی‌کرد، به بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان می‌رسید.

برای حل برخی مسائل بیمه را به بخش دولتی محدود کردیم

وی ادامه داد: قبل از آمدن من چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه بودند که با ورود من این تعداد به چهار هزار نفر کاهش پیدا کرده است، اما امروزه افراد تحت پوشش بیمه سلامت ۱۵۰ برابر افزایش پیدا کرده است و ما برای حل کردن برخی مسائل بیمه را به بخش دولتی محدود کردیم.

موهبتی با اشاره به اینکه سهم بیمه‌ها کمتر از ۲۴ درصد است، گفت: ۹۷ درصد از نیاز بیمه سلامت از محل منابع عمومی تامین می‌شود و من معتقدم که ۸۵ درصد از جمعیت بیمه شدگان رایگان باشد اصلا مناسب نبوده و با انجام ارزیابی وسع به طور دقیق‌تر بسیاری از مشکلات و مسائل حل می‌شود.

مدیرعامل بیمه سلامت بیان کرد: با تمهیدات انجام شده از طرف کمیته امداد افراد محروم و کمتر برخوردار شناسایی و مساعدت خوبی در این خصوص به تصویب رسیده است و ما باید به سمتی برویم تا بیمه شدگان به سمت و سوی بیمه اجتماعی حرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه باید توجه خاصی به منابع ملی پایدار داشته باشیم، ادامه داد: سلامت مردم به درآمد‌های عمومی نباید وصل شوند، زیرا اگر مشکلی در این خصوص ایجاد شود سلامت مردم به خطر می‌افتد.

موهبتی گفت: یکی از موضوعات مهم در رویکرد‌های سلامت مالیات ارزش بر افزوده است و من از مجلس می‌خواهم که به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد.

نسخه نویسی الکترونیکی، مقدمه اجرای نظام ارجاع در پزشک خانواده

مدیرعامل بیمه سلامت ادامه داد: توجه به زیرساخت‌های IT و پرونده الکترونیکی بسیار مهم است و من معتقدم که نسخه نویسی الکترونیکی مقدمه اجرای نظام ارجاع در پزشک خانواده است.

وی بیان کرد: با استفاده از مراکز IT زیرساخت‌های IT در مرکز بیمه تحقیقات بیمه سلامت همپوشانی انجام شده است و ما سعی داریم تا همپوشانی را از طریق این مرکز و حوزه IT به حداقل برسانیم و من معتقدم که بهترین هم پوشانی در گرو فراهم کردن زیرساخت‌های IT و راهنمایی‌های بالینی است.

موهبتی گفت: باید بخش‌های سرپایی تصویربرداری را بر اساس راهنمایی بالینی کنترل کنیم تا هزینه‌ها بر حوزه سلامت به حداقل برسد.

مدیرعامل بیمه سلامت ادامه داد: خرید راهبردی مبتنی بر راهنمایی بالینی باعث پیشرفت در کار‌ها می‌شود و پرونده الکترونیکی نظام سلامت در ۳۱ استان به صورت پایلوت انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: ۸۰۰ میلیون بار مراجعه در حوزه سلامت انجام شده است.

موهبتی گفت: رسیدگی الکترونیکی به اسناد که در اصفهان آغاز شده است در سراسر کشور انجام می‌شود و این کار باعث کنترل ۷۰ درصدی هزینه‌های رسیدگی می‌شود، در حال حاضر دفترچه بیمه‌ کاغذی در ۶۰۵ بیمارستان دولتی حذف شده است.

مدیرعامل بیمه سلامت بیان کرد: مردم به حقوقشان واقف نیستند و راه اندازی سامانه ۱۶۶۶ در راستای پاسخگویی به نیاز‌های مردم راه اندازی شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.