سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات مردم طرابلس علیه تهاجم خلیفه حفتر

هزاران نفر در مصراته و طرابلس برای محکوم کردن تهاجم نظامی نیرو‌های وفادار به خلیفه حفتر به این شهر، تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، هزاران نفر به خیابان‌های طرابلس -پایتخت لیبی- و همچنین شهر مصراته ریختند تا تهاجم نظامی از سوی نیرو‌های وفادار به خلیفه حفتر را محکوم کنند.

محمود عبدالواحد، خبرنگار الجزیره انگلیسی از طرابلس گزارش داد: اینجا در میدان اصلی در پایتخت لیبی، شهروندان به خیابان‌ها آمده اند تا آن چیزی را محکوم کنند که آن را تهاجم نظامی از سوی نیرو‌های حفتر به طرابلس -پایتخت لیبی- می‌نامند. همچنین در دیگر شهر‌ها در غرب لیبی، از جمله در شهر مصراته، مردم لیبی به خیابان‌ها آمدند تا تهاجم نظامی را محکوم کنند. این سومین جمعه پی در پی از زمان آغاز تهاجم نظامی در روز چهارم ماه آوریل است که مردم تظاهرات می‌کنند.

او افزود: معترضانی که در اینجا تجمع کرده‌اند، می‌گویند از جامعه بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا می‌خواهند تا بر حفتر فشار وارد کنند تا تهاجم نظامی را در حومه جنوبی طرابلس متوقف کند. معترضان همچنین هدف قرار دادن مناطق مسکونی را در این حملات محکوم کرده‌اند، به ویژه پس از آن دولت به رسمیت شناخته شده از سوی سازمان ملل متحد نیرو‌های حفتر را به ارتکاب جنایت جنگی از طریق هدف قرار دادن مناطق مسکونی و کشتن غیرنظامیان بی‌گناه از جمله زنان و کودکان متهم کرد. آن‌ها می‌گویند حفتر می‌خواهد حاکمیت نظامی را در غرب این کشور تحمیل کند. 

انتهای پیام/

برچسب ها: آفریقا ، تظاهرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.