سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده دموکرات، تصمیم ترامپ در خروج از پیمان تجارت تسلیحات را شرم‌آور خواند

رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا اقدام رئیس‌جمهور این کشور را در خارج شدن از پیمان تجارت تسلیحات شرم‌آور و منزجرکننده توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا گزارش داد الیوت اِنگِل، رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا، اقدام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور،  را در خارج شدن از پیمان تجارت تسلیحات شرم‌آور خواند.

او در بیانیه‌ای پس از سخنرانی ترامپ در انجمن ملی سلاح در آمریکا و اعلام تصمیم‌اش درباره خروج از پیمان تجارت تسلیحات اعلام کرد: «امروز رئیس جمهور در اقدامی با انگیزه سیاسی به منظور جلب نظر انجمن ملی سلاح، آمریکا را از پیمان جهانی برای کنترل قاچاق سلاح خارج کرد. ترامپ حمایت از پایگاه راست‌گرا را مهمتر از تداوم رهبری آمریکا در عرصه جهانی می‌داند.»

این نماینده دموکرات افزود: «استفاده از دیپلماسی بین‌المللی برای بهره‌برداری سیاسی اقدامی قبیح و زشت است. این اقدام حتی بسیار منزجرکننده است در شرایطی که تصمیمات سیاسی به تسلیحات خطرناکی مربوط می‌شود که زندگی آمریکایی‌ها و مردم سراسر جهان را به خطر می‌اندازد. کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا جلسه استماعی را به منظور روشن کردن ابعاد این تصمیم شرم‌آور برگزار می‌کند.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.