سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات مردم دیرالزور برای خروج نیرو‌های سوریه دمکراتیک

مردم ریف دیرالزور در شمال سوریه روز جمعه برای چندمین روز پیاپی در اعتراض به حضور نیرو‌های سوریه دمکراتیک تحت حمایت آمریکا در مناطق خود در تظاهراتی خواستار خروج این نیرو‌ها شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، مردم شهر‌ها و روستا‌های ریف دیرالزور در شمال سوریه روز جمعه برای چندمین روز پیاپی در اعتراض به حضور نیرو‌های سوریه دمکراتیک تحت حمایت آمریکا در مناطق خود در تظاهراتی خواستار خروج این نیرو‌ها شدند.

تظاهر کنندگان به خاطر برخی اقدامات این نیرو‌ها در مناطق خود نظیر قتل، آدم ربایی و بی ثباتی خواستار خروج نیرو‌های سوریه دمکراتیک از مناطق خود شدند.

در همین ارتباط اهالی شهر البصیره در ریف شمالی دیرالزور نیز روز جمعه به برنامه‌های اعتراضی و تظاهرات خود علیه اقدامات تجاوزکارانه و نیرو‌های سوریه دمکراتیک ادامه داده و خواستار خروج این نیرو‌ها از شهر خود شدند.

ساکنان شهر البصیره از دیگر ساکنان در مناطق اطراف نیز درخواست کردند تا به این اعتراضات بپیوندند.

ساکنان این شهر خاطر نشان کردند که مناطق تحت کنترل نیرو‌های قسد به مناطق بی ثبات و بدون امنیت تبدیل شده و عملیات قتل و ربودن شهروندان امری عادی است و ثروت‌های منطقه توسط این نیرو‌ها با همکاری برخی شرکت‌ها به تاراج می‌رود.

روز چهارشنبه نیز در جریان تیراندازی نیرو‌های قسد به تظاهرکنندگان در ریف دیرالزور شمالی سوریه سه شهروند سوری کشته شدند.

مناطق شمال شرقی و غربی سوریه در سال‌های اخیر صحنه حضور تروریست‌ها و نیرو‌های متجاوز امریکایی بوده و دولت سوریه تاکید کرده است که تا آزادی کامل این کشور به اقدامات نظامی خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، آمریکا ، تروریسم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.