سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان:

پیشگیری و درمان راهکار حفظ سلامتی محسوب می‌شود

دکتر دانایی گفت: باید قدردان دو نعمت ارزشمند سلامت و امنیت در کشور باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، دکتر دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان قبل از آغاز خطبه های این هفته نماز جمعه سمنان گفت: عملکرد حوزه سلامت در این چهار دهه بسیار مطلوب بوده است که افزایش سطح بهداشت عمومی و کاهش مرگ‌ومیرهای ناشی از آن از مهم‌ترین دستاورد انقلاب به شمار می‌رود.

وی افزود: می‌بایست قدردان دو نعمت ارزشمند سلامت و امنیت در کشور باشیم زیرا  امروز در شرایطی توانستیم به این جایگاه دست پیدا کنیم که برای پیشگیری و آموزش جامعه به‌صورت هدفمند برنامه‌ریزی‌شده است.

دکتر دانایی بابیان اینکه کنترل فشارخون کار بسیار ساده‌ای محسوب می‌شود که به‌راحتی قابل انجام است، تصریح کرد: تداوم فشارخون ناراحتی قلبی و عروقی و هزینه کرد مالی بسیاری برای خانواده‌ها و دولت به دنبال دارد لذا ازآنجاکه می‌توان با پیشگیری از ابتلاء به این بیماری‌ها پیشگیری کرد این مهم می‌طلبد تا مردم استان سمنان در پویش کنترل فشارخون مشارکت داشته باشند.

بیماری قلبی و عروقی بیشترین عامل مرگ‌ومیر در استان سمنان

وی بابیان اینکه یک‌سوم جمعیت میان‌سال کشور از فشارخون رنج می‌برند، افزود: بیشترین عامل مرگ‌ومیر در استان سمنان به بیماری‌های قلبی و عروقی، حوادث و سوانح و سرطان منتهی می‌شود که با اصلاح سبک و روش زندگی به‌راحتی قابل‌پیشگیری خواهد بود.

انتهای پیام / گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.