سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ريابکوف: آمریکا با تمام توان سیاست به شکست کشاندن برجام را پیگیری می‌کند

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد آمریکا با تمام توان خود تلاش می‌کند توافق هسته‌ای ایران را از بین ببرد و کشور‌های مختلف را از تعامل با تهران بترساند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، در نشستی خبری اعلام کرد آمریکا با تمام توان، سیاست به شکست کشاندن کامل برجام را پیگیری می‌کند و به دلیل سیاست‌های این کشور ایران تاکنون نتوانسته از منافع این توافق بهره‌مند شود.

او گفت: علی‌رغم اجرای تمام و کمال تعهدات ایران در برجام، که تاکنون ۱۲ بار به تایید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسیده، اما بدلیل اقدامات آمریکا، تاکنون ایران نتوانسته از منافع اقتصادی برجام بهره‌مند شود.

 معاون وزیر امور خارجه روسیه افزود: آمریکا با تمام توان، سیاست به شکست کشاندن کامل برجام را پیگیری و کشور‌های جهان را از انجام تجارت و مبادلات اقتصادی با ایران می‌ترساند.

ریابکوف با انتقاد از اقدامات غیرقانونی و مغایر با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت از سوی آمریکا، گفت: بر اساس مفاد برجام که با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، جنبه رسمی و قانونی پیدا کرده است، کشور‌های جهان حق دارند با ایران مبادلات اقتصادی انجام دهند.

او افزود: واشنگتن با زیرپا گذاشتن اصول و قواعد بین‌المللی و قطعنامه شورای امنیت، کشور‌های دیگر را تهدید می‌کند که در صورت هرگونه معامله با ایران، مورد تحریم قرار خواهند گرفت.

مذاکره‌کننده ارشد روسیه در گفتگو‌های هسته‌ای با اشاره به اینکه کشور‌های باقیمانده در برجام باید اقدامات عملی برای بهره‌مند شدن ایران از منافع اقتصادی برجام را اجرایی کنند، گفت: هیچگونه تغییری در مواضع روسیه ایجاد نشده و مسکو به همکاری‌های خود با ایران ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، روسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.