سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سلامت و بهداشت یکی از شاخص‌های اصلی توسعه کشور‌ها است

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در مراسم اختتامیه طرح سفیران سلامت گفت: برنامه ریزی برای حفظ سلامت دانش آموزان موجب ارتقای سطح سلامت جامعه می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مجید یزدان پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: نقش آموزش و پرورش در حوزه سلامت دانش آموزی بسیار چشمگیر و حائز اهمیت است و حوزه سلامت در تمام مقاطع تحصیلی از ابتدایی تا متوسطه فعال است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با تاکید بر اینکه یکی از شاخص‌های اصلی توسعه کشور‌ها رشد خدمات سلامت و بهداشت و ارتقا سطح سلامتی مردم است افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هم تاکید ویژه‌ای بر روی موضوع سلامت دانش آموزان در دو بخش جسمی و روحی شده است و بر همین اساس باید در مدارس به دنبال تربیت نسلی باشیم که با فراگیری اصول مختلف بهداشتی و سلامتی در مسیر توسعه کشور گام بردارند.

وی افزود: دانش‌آموزان سرمایه اصلی ما هستند که هر گونه برنامه ریزی برای حفظ سلامت و صحت آن‌ها موجب ارتقای سطح سلامت جامعه می‌شود.

مراسم شیرزاد احسانخواه رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: ١٥ درصد از دانش‌آموزان سه دوره تحصیلی به عنوان سفیر سلامت دانش‌آموزی در مدارس استان فعال هستند و وظیفه اصلی آن‌ها ترویج فرهنگ سلامت و تندرستی در بین دانش‌آموزان و بین خانه و مدرسه است، حوزه سلامت آموزش و پرورش در زمینه‌های آهن یاری، ویتامین D، طرح وارنیش فلوراید، پدیکلوز، مبارزه با اچ آی وی، طرح پیشگیری از بیماری‌های ژنتیکی، مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیر واگیر و... در مدارس در دوره‌های مختلف تحصیلی فعالیت دارد.

انتهای  پیام/ز

 

دانش‌آموزان سرمایه اصلی ما هستند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.