سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

پاسخ وزیر ارشاد به صادر نشدن حکم سرپرست سازمان سینمایی و تخلف رحمان ۱۴۰۰

صالحی گفت:سرپرست به لحاظ اختیارات و وظایف، تمام اختیارات رئیس سازمان سینمایی را دارد و کار‌ها هم با جدیت دنبال می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز( پنجشنبه) در پردیس سینمایی چارسو حضور یافت و در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران درباره ادغام دو جشنواره در سال‌های گذشته و برگزاری جشنواره که با بخش‌ها و حاشیه‌های مختلفی همراه بوده، اظهار کرد: این بحث موضوعی است که چند سال پیش مطرح شده است آن هم به اعتبار دوره‌ای طولانی که دو جشنواره با هم برگزار می‌شدند.

وی افزود:از چهار سال گذشته که این جشنواره جدا شد مثل هر اتفاق دیگری مخالفان و موافقانی داشت و هرکدام استدلال‌های خود را داشتند که باید به آن احترام گذاشت، اما اینکه در این چهار سال این روش ادامه پیدا کرده سیاست وزارت ارشاد بر این بوده که منافع جشنواره جهانی به صورت مستقل نسبت به فضای ادغام ارجحیت داده شود و با این نگاه امسال چهارمین دوره را برگزار کرده است، اما به طور طبیعی این تصمیم منتقدان و مخالفینی داشته و با نگاهی که الان بوده این مسیر تعقیب شده و تا به حال تغییری در این تصمیم به وجود نیامده است.

وزیر ارشاد در پاسخ به صادر نشدن حکم رسمی حسین انتطامی به عنوان رئیس سازمان سینمایی گفت:سرپرست به لحاظ اختیارات و وظایف همه اختیارات و وظایف رئیس سازمان سینمایی را دارد و میزان پرداختن به کار‌ها هم با جدیت دنبال می شود. گاهی گفته می‌شود سرپرست، یک زمان موقتی به لحاظ اختیارات دارد که اینطور نیست و فقط وزیر است که قانون تا سه ماه مقید شده که تکلیفش مشخص شود. اما در سازمان‌ها و موسسات سرپرست، قید زمانی ندارد از این رو ایشان به لحاظ پرداختن به کار‌ها و جنبه‌های حقوقی مشکلی نداشته و سرپرست برایش مشکل ایجاد نکرده است و  ایشان در این مسئله به لحاظ حقوقی مشکلی ندارد.

صالحی گفت:همانطور که ایشان در صحبت‌های خود گفته اند زمانی می خواستند که به جمع بندی برسند و امیدواریم دیگر به نتیجه نهایی برسند.

وی درباره عملکرد شورای پروانه ساخت و تغییرات در بخش های دیگر سازمان سینمایی بیان کرد: در این باره چند نکته به عنوان تصمیم های سال قبل بوده و در حال حاضر جدی تر تعقیب خواهد شد که در حوزه استان ها و شهرستان ها و در مسیر اتفاقات تولید و اکران آن ها است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:بخش دیگر در نوع توزیع بودجه سازمان سینمایی است که بخش قابل توجهی به حوزه حمایت و تولید معطوف خواهد شد و برآوردی وجود دارد این که حدود سی درصد از حمایت به پنجاه درصد ارتقا پیدا می کند.

وی با بیان اینکه کوچک سازی و چابک سازی سازمان سینمایی مسیر دیگری است که مورد توجه قرار دارد، گفت:شفافیت، مسیر وزازتخانه در این دوسال بوده که با جدیت دنبال خواهد شد و با توجه به اینکه فاصله زمانی زیادی میان صدور پروانه ساخت و نمایش نداشته باشیم از نکات مهم دیگر است که حتما باید به آن توجه شود چون باید سریع تر به آنها پاسخ داده شود و تاکید من و سازمان سینمایی به شورای پروانه ساخت همین است که بدون کم شدن دقت، زمان را از دست ندهند به گونه ای کارگردان و سرمایه گذار در زمان بیشتری بتوانند به پاسخ برسند .

وزیر ارشاد در ادامه در خصوص تخلف فیلم رحمان ۱۴۰۰ گفت:من مسیر این فیلم را به طور شخصی تعقیب نکرده اما مسئله این است چیزی که مجوز گرفته ارزش دارد و این نوعی اعتمادسازی ایجاد می کند. ما نباید فصا را به سمتی ببریم که مشکلی پس از اکران باشد هم باید ما به پخش کننده اعتماد کنیم هم آن ها به ما.

وی افزود: این نوع کارها اعتماد را مختل می کند اگر هزینه های تخلف برای همه مکشوف باشد و پس از آن تخلف، اغماض صورت نگیرد، بعدا سیستم اعتماد را برای هم می توانیم بالاتر ببریم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.