سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۹ / طرح مفهومی کیا از آینده سخن می‌گوید

شرکت کیا با معرفی طرح مفهومی جدید خود، از طراحی کراس‌اوور‌های آینده خود رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، طرح مفهومی کیا Habaniro یک کراس‌اوور جذاب تمام الکتریکی است که دید گسترده این برند را نسبت به آینده کراس‌اوور‌های الکتریکی نشان می‌دهد. پیش از معرفی رسمی این خودرو در نیویورک تصاویر و اطلاعات پراکنده‌ای از آن در فضای اینترنت منتشر شده بود و به جهت منحصر‌به‌فرد بودن طرح مفهومی کیا، برخی عنوان کردند که این مدل هرگز تولید نخواهد شد، کیا پس از معرفی این مدل در نمایشگاه عنوان کرد که حاضر است بر سر ساخت هابانیرو با این افراد شرط ببندد.

کیا در این طرح مفهومی از پیشرانه‌های الکتریکی بر روی هر دو محور عقب و جلو استفاده کرده تا دیفرانسیل چهار چرخ که به نوعی از ویژگی‌های اصلی مدل‌های کراس‌اوور به شمار می‌آید را در هابانیرو داشته باشد.

در حال حاضر کیا اطلاعات زیادی از جزئیات موتور‌های الکتریکی و باتری این مدل اعلام نکرده، اما بازه حرکتی ۳۰۰ مایل (۴۸۲ کیلومتر) در زمان شارژ کامل از مواردی است که برای این طرح مفهومی در نظر گرفته شده است. طراحان شرکت کیا نهایت تلاش خود را کرده‌اند تا ظاهری مدرن و خاص به طرح مفهومی هابانیرو ببخشند، با دیدن تصاویر این مدل موافق خواهید بود که طراحان به هدف خود رسیده‌اند.

هابانیرو مدلی است که از آینده آمده و قرار است آینده را به ما نشان دهد، در قسمت جلو این مدل اولین موردی که جلب توجه می‌کند، چراغ ال‌ای‌دی باریکی است که در تمامی جلوبندی هابانیرو به صورت افقی کشیده شده، در عقب خودرو نیز چراغ‌های ال‌ای‌دی باریکی با رنگ قرمز و به صورت عمودی دیده می‌شود. طراحی دو رنگ نقره‌ای و قرمز در قسمت سپر جلو و عقب، گلگیر‌ها، گارد کناری و عقب خودرو به چشم می‌خورد، اما رنگ اصلی هابانیرو سفید است. می‌توان گفت کیا در بخش رنگ‌بندی خیلی عالی عمل نکرده است. چرخ‌های ۲۰ اینچی ورزشی آفرود از دیگر ویژگی‌های ظاهر هابانیرو به شمار می‌آید.

اگر دقت کرده باشید در این مدل خبری از آینده‌های کناری نیست، کیا معتقد است آینه‌ها به زودی جای خود را به سیستم نظارت با دوربین می‌دهند به همین دلیل در هابانیرو به جای آینه از دوربین و نمایشگر در کنسول مرکزی استفاده کرده است. این طرح مفهومی در نگاه اول یک کراس‌اوور دو در به نظر می‌رسد، اما در واقع هر چهار درب خودرو به شکل پروانه‌ای باز می‌شوند.

در داخل تودوزی قرمز زنگ برای صندلی‌ها به کار رفته، اما کنسول و داشبورد به صورت یک‌پارچه و ساده طراحی شده‌اند، تمامی ویژگی‌ها و تنظیمات توسط نمایشگر لمسی در قسمت کنسول در اختیار راننده قرار گرفته است. در حالت رانندگی خودکار، فرمان به داخل داشبورد می‌رود تا فضای پیش‌رو راننده افزایش یابد. سیستم تهویه، تنظیم صندلی و تغییر رنگ چراغ‌های ال‌ای‌دی داخلی از دیگر ویژگی‌های داخل کابین کیا هابانیرو محسوب می‌شود.


بیشتر بخوانید: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۹ / معرفی یک شاسی‌بلند جذاب دیگر، این بار از طرف لینکلن


انتهای پیام/

طرح مفهومی کیا در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۹

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
mohammad
۱۰:۵۱ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
بابا اینکه همون مدل سه سال قبلی است که ایران خودرو ی خودمان در نمایشگاه ماشین مزارشریف رو کرده بود نامردن این امریکاییها همش تقلب زنده باشی ایران خودرو
ناشناس
۱۸:۲۴ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
به پراید خودمون نمیرسه