سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری مسابقات قرآنی در داراب

مرحله مقدماتی سی و هفتمین دوره از مسابقات قرآن، عترت و نماز استان فارس با حضور ۳۷۸ دانش‌آموز به میزبانی بخش فورگ داراب برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سی و هفتمین دوره از مسابقات قرآن، عترت و نماز استان فارس با حضور ۱۹۵ دانش آموز پسر و ۱۸۳ دانش آموز دختر از داراب، زرین‌دشت، جویم (لار) در منطقه فورگ برپا شد.

شرکت کنندگان این مسابقات در رشته‌های قرائت، ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ عمومی، حفظ ویژه، بخش عترت در رشته نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و بخش نماز با انشای نماز، اذان و احکام با یکدیگر به رقابت پرداختند.

عدالت حقیقی بخشدار فورگ داراب در مراسم پایانی این دوره از مسابقات قرآن استان فارس با اشاره به اینکه آموزش و پرورش محور تحول و توسعه هر جامعه است گفت: جامعه‌ای که از نظام آموزشی استاندارد برخوردار باشد پویا و پیشرفته بوده، و جامعه‌ای که به نظام آموزشی بی‌اعتنا شود در مسیر توسعه قرار نمی‌گیرد.

احمد پرکم رئیس اداره آموزش و پرورش فورگ نیز در این مراسم با تاکید بر ارتقاء سطح کمی و کیفی مسابقات قرآن تصریح کرد: برای ارتقاء سطح مسابقات قرآن، عترت و نماز، یک روز پیش از برپایی مسابقه فرم‌های پیشنهادات و انتقادات در اختیار داوران قرار می دهد تا سطح کمی و کیفی کار مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه پنج نفر از دانش‌آموزان بخش فورگ حافظ چندین جز از قرآن کریم هستند، افزود: این دوره از مسابقات قرآن با حضور ۳۷۸ دانش‌آموز و ۶۰ داور در حوزه‌های مشخص شده برگزار شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش فورگ با بیان اینکه بخش فورگ برای دومین بار میزبان مسابقات قرآنی است، ادامه داد: آموزش و پرورش به تنهایی توان برپایی این مسابقه را نداشته و ۲۰ میلیون تومان را خیران و ۲۰ میلیون تومان دیگر نیز از سوی همکاران فرهنگی برای برگزاری این مسابقات تامین شده است.

پرکم اضافه کرد: بسیج فرهنگیان، روحانیت منطقه، شوراها، دهیاران، بسیج دانش آموزی، فرماندار داراب، حوزه پرورشی آموزش و پرورش و امور فرهنگی سپاه در برگزاری مسابقه قرآن و عترت مشارکت خوبی داشته اند.

همچنین حسین میری کارشناس اداره‌کل آموزش و پرورش استان فارس که به عنوان ناظر در این مسابقه حضور داشت، اظهار کرد: هدف از برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز آشنایی دانش‌آموزان با قرآن و ابعاد محتوایی آن و تاثیرگذاری بر آنان برای فعالیت‌های قرآنی و گرایش به سمت معنویات است.

وی تاکید کرد: این دوره از مسابقات قرآن نسبت به دوره‌های گذشته روندخوبی را طی کرده و داوران شرکت کننده از چهار منطقه در این مسابقه حضور دارند که رضایت خود را نسبت به سطح کیفی مسابقه اعلام کرده‌اند.

میری بیان کرد: ایجاد رقابت سالم، ارتقا سطح کیفی آموزش مبانی پرورشی، افزایش قدرت بیان و سخنوری با شرکت در رشته‌های نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه و ترویج علم از دیگر خروجی‌های این مسابقات است.

امیری تاکید کرد: دانش‌آموزان با شرکت در مسابقات قرآن و پرداختن به علوم قرآنی، سبک زندگی معنوی را می‌آموزند و تاثیر شگرف تعالیم قرآنی را در زندگی دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ت

رقابت ۳۸۷ دانش‌آموز قرآنی فارس در داراب

برچسب ها: قرآن ، تفسیر قرآن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.