سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسارت ۱۰۱۸ میلیارد ریالی سیل به کشاورزان کردستانی

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: کشاورزان این استان در بارش‌های سیل آسای فروردین سال جاری متحمل یک هزارو ۱۸ میلیارد ریال خسارت شدند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مهدی فتحی گفت: این خسارت‌ها تا ۳۱ فروردین محاسبه شده و خسارت‌های یخبندان اول اردیبهشت همچنان در حال محاسبه است.

وی افزود: این خسارت‌ها در بخش‌های محصولات باغی، دامی، زراعی و طیور و زیرساخت هاست که شهرستان قروه با ۲۰۲ میلیارد و ۹۳۶ میلیون ریال بیشترین میزان را شامل می‌شود.

فتحی اضافه کرد: پس از قروه، شهرستان‌های کامیاران با ۱۶۶ میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال، بیجار با ۱۶۰ میلیارد و ۹۹۴ میلیون ریال و سنندج با ۱۳۱ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه در این بارندگی‌ها کشاورزان ۱۰ شهرستان متحمل خسارت شدند، گفت: بهره برداران بانه‌ای با ۵۱۸ میلیون ریال کمترین میزان خسارت‌ها را داشتند.

وی با اشاره به جزییات خسارت‌های بخش کشاورزی یادآور شد: از جمله خسارت‌های کشاورزی شامل هفت میلیارد و ۶۹۸ میلیون ریال در بخش دام و طیور، ۲ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال در بخش آبزیان، ۵۰۲ میلیارد و ۲۵۸ میلیون ریال در بخش جایگاه‌های دامی است.

فتحی خسارت ۸۳ میلیارد و ۷۴۹ میلیون ریالی در بخش زراعت، ۲۵۷ میلیارد و ۵۹۴ میلیون ریالی در بخش باغ، ۱۱۵ میلیارد و ۲۰ میلیون ریالی در بخش زیرساخت‌های کشاورزی و ۲ میلیارد و ۴۸۴ میلیون ریالی در سایر موارد را از دیگر بخش‌های اعلام کرد که بهره برداران در آن متحمل خسارت شده اند.

وی تاکید کرد: در این بارندگی‌های ۸۰ هزار قطعه طیور، ۴۸۷ راس دام، هشت هزار و ۸۷۵ هکتار اراضی زراعی با ۶ هزار با ۳۸۹ تن محصول، یک هزار و ۴۰۴ هکتار باغ با ۶ هزار و ۹۸۵ تن محصول، پنج هزار و ۶ باب انبار و جایگاه علوفه و هشت کیلومتر جاده بین مزارع، هفت رشته قنات، ۱۳ کیلومتر شبکه‌های فرعی انتقال و ۱۴ هزار و ۴۰ کلنی زنبور عسل دچار خسارت شدند.

انتهای پیام/م

خسارت های ناشی از بارش های سیل آسا به کشاورزان کردستانی

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.