سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر دفتر اکوسیستم‌های تالابی قم:

برداشت شورابه صنعتی از دریاچه نمک قم ممنوع است

مدیر دفتر اکوسیستم‌های تالابی قم گفت:شرایط حساس دریاچه نمک اجازه برداشت شورابه‌های صنعتی را نمی‌دهد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛باقرزاده کریمی،مدیر دفتر اکوسیستم‌های تالابی حفاظت محیط زیست گفت: شرایط حساس دریاچه نمک قم اجازه برداشت شورابه‌های صنعتی به روش تبخیری را نمی‌دهد و برداشت آن ممنوع است.

وی با اشاره به دست اندازی به منابع آبی این دریاچه در سال‌های گذشته گفت: با توجه به شرایط حساس و وجود کانون‌های گرد و غبار در این منطقه، اجازه برداشت شورابه‌های صنعتی از این تالاب ارزشمند به روش تبخیری که باعث اتلاف آب می‌شود را نمی‌دهیم و سازمان در این موضوع از روش‌های مداربسته استفاده می‌کند.

باقرزاده کریمی افزود: این دریاچه دارای ساختار زمین شناختی کم نظیر، شامل پوسته نمکی و حاشیه باتلاقی است که در سال‌های اخیر به علت خشکسالی و تخصیص نیافتن حقابه آن به یکی از کانون‌های فعال ریزگرد‌ها در منطقه تبدیل شده است.

 مدیر دفتر اکوسیستم‌های تالابی حفاظت محیط زیست بر ضرورت تأمین حقابه‌های زیست محیطی تالاب‌های استان قم تأکید کرد و گفت: تالاب‌های قم در مرکز کشور دارای جایگاه مؤثر و منحصر بفردی هستند که کم توجهی به آن‌ها ممکن است آسیب‌های جدی برای مراکز جمعیتی و زیست بوم منطقه به دنبال داشته باشد.

حدود ۱۰۰ هزار هکتار تالاب در قم وجود دارد؛ از جمله تالاب‌های مُره، شکار ممنوع حوض سلطان، بهشت معصومه و دریاچه نمک.

انتهای پیام/ش

آخرین وضعیت دریاچه نمک قم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.