سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمک‌رسانی ۳۰ گردان بسیج بانوان به مناطق سیل‌زده / فعالیت ۹ میلیون بانوی بسیجی در کشور

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور از فعالیت ۹ میلیون نفر در بسیج جامعه زنان سازماندهی شده در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،مینو اصلانی، رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور، گفت: این سازمان در سطح کشور دارای ۲۰ هزار پایگاه فعال و ۲ هزار کانون خواهران اقشار و مختصصین بسیجی در کشور است.
وی به وجود ۸ هزار نخبه بسیجی در بسیج جامعه زنان کشور اشاره و عنوان کرد: سازمان بسیج جامعه زنان کشور در سراسر کشور بیش از ۳ هزار مهد قرآنی راه‌اندازی کرده است و هم اکنون ۲۰ مهد قرآنی در مناطق سیل زده کشورمستقر کردیم.

اصلانی به اقدامات و فعالیت‌های انجام شده توسط بسیج جامعه زنان کشور در خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان اشاره و تاکید کرد: بسیج جامعه زنان از یکم فرودین ماه به منظور کمک‌رسانی به سیل زدگان ۳۰ گردان کوثر را پای کار آورد که در استان‌های گلستان و مازندان خدمت‌رسانی کردند و به تدریج که سیل استان‌های دیگر را فرا گرفت در آن استان‌ها نیز حضور یافتند.

وی از ارسال ۷ هزار قوطی شیر خشک به مناطق سیل زده استان خوزستان توسط بسیج جامعه زنان کشور در روز گذشته خبر داد و بیان کرد: این سازمان در زمینه سیل در حوزه اسکان مردم، بررسی نیاز‌ها و سازماندهی برای ارسال کمک‌های مردمی فعالیت داشت.

وی از اجرای طرح «هرخانواده، یک چشم روشنی» برای کمک به سیل‌زدگان توسط بسیج جامعه زنان خبر داد و اظهار کرد: در اجرای این طرح قرار است هر خانواده یک هدیه و وسیله ضروری منزل برای خانه‌هایی که برای سیل‌زدگان ساخته می‌شود هدیه کند.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه تمامی مردم، دستگاه‌ها وارگان‌ها حضور جدی، صمیمانه و اثربخش در زمینه خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان داشتند، تصریح کرد: این فعالیت‌های ستودنی جزو افتخارات انقلاب و جمهوری اسلامی است که همه با هم در کمک‌رسانی به هم نوع خود تلاش کردند به طوری که دوران دفاع مقدس تداعی شد.

وی به راه‌اندازی دفاتر مشاوره در مناطق سیل‌زده به عنوان اقدامی دیگر در راستای خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده اشاره و عنوان کرد: در این خصوص ۲۰۰ نفر از مشاورین حوزه و دانشگاه به کارگیری شد که عمده این افراد در استان خوزستان فعالیت داشتند.

اصلانی با اشاره به فعالیت بسیج جامعه زنان استان همدان، این استان را از استان‌های پیشرو در بخش گستردگی برنامه و جذب نیرو معرفی کرد و اظهار داشت: استان همدان در حوزه انجام فعالیت‌ها و عمق برنامه بسیار خوب عمل کرده و در بحث جذب رتبه خوبی در سطح کشور دارد.

وی به وجود ۱۹۷ هزار بانوی بسیجی و ۴۶۷ پایگاه مقاومت بسیج در سطح استان اشاره و عنوان کرد: استان همدان ظرفیت خوبی برای عملیاتی کردن گام دوم انقلاب دارد.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور در تشریح برنامه‌ها و اولویت‌های این سازمان در سال جاری، از آموزش و تربیت کارشناسان و مربی به عنوان مهم‌ترین برنامه‌ها اشاره و بیان کرد: امروز ما به شدت نیازمند افراد صاحب مهارت، روش و تکنیک برای هدایت جامعه هستیم چراکه عمدتا متون ما از منابع غربی در رشته روانشناسی نشأت گرفته و روانشناسی ما روانشناسی غربی است.

وی تربیت مربی برای تربیت جنسی کودکان، تربیت هزار مربی برای مهد‌های قرآنی، تولید محتوا برای فضای مجازی، حمایت از پایان نامه‌های دانشگاهی با موضوع سبک زندگی، اعزام مشاور به مهد‌های مناطق سیل زده را از دیگر برنامه‌های سازمان بسیج جامعه زنان در سال جاری برشمرد.

وی یادآور شد: امسال شبکه خوشه‌ای عفاف و حجاب با حضور ۵۰ هزار نفر تشکیل خواهد شد.

اصلانی با تاکید بر اینکه برنامه‌های تدوین شده با نگاه استانی است، خاطرنشان کرد: بسیاری از برنامه‌ها در سطح استان بومی‌سازی و با توجه به نیاز‌های استان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ا

فعالیت ۹ میلیون بانوی بسیجی در کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.