سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بارندگی به ۲ بنای تاریخی در تایباد صدمه زد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تایباد گفت: بارش‌های اخیر باران و آبگرفتگی‌های ناشی از آن سبب آسیب برخی بنا‌های تاریخی این شهرستان شده که نیاز به مرمت و بازسازی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عبدالرحیم تاج محمدی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تایباد گفت: فهرست بنا‌های آسیب دیده برای ارسال به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی به منظور تخصیص بودجه مرمت و بازسازی در حال تهیه است.

وی افزود: به هیچ یک از بنا‌های تاریخی شاخص در تایباد آسیبی وارد نشده اما قسمتی از سقف‌های برج و قلعه تاریخی کرات ریزش و رطوبت به قسمتی از مزار شاهزاده قاسم انوار در مشهد ریزه نفوذ کرده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تایباد همچنین ۳۰ درصد بنا‌های تاریخی این شهرستان را نیازمند مرمت اعلام کرد وادامه داد: قدمت بالا و نوع سازه در بنا‌های تاریخی ایجاب می‌کند بطور سالانه مورد مرمت اضطراری قرار گیرند که این اقدام در تایباد سالانه ۱۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

تاج محمدی با اشاره به شناسایی ۲۵ اثر تاریخی در بخش‌های مرکزی و میان ولایت تصریح کرد: اطلاعات این آثار پس از تایید کمیته ثبت استانی به منظور ثبت در فهرست آثار ملی، به کمیته ثبت کشوری ارسال شده است.

مجموعه تاریخی مزار مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی، رباط تاریخی عباس آباد، میل کرات، محوطه‌های تاریخی و مزار شاهزاده قاسم انوار در مشهدریزه مهمترین بنا‌های تاریخی تایباد هستند. تاکنون ۹۵ اثر تاریخی در این شهرستان شناسایی و ۴۵ اثر از این تعداد نیز در فهرست آثار ملی ثبت شده اند.

انتهای پیام//ف. س
 

۳۰ درصد بنا‌های تاریخی تایباد نیازمند مرمت است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.