سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گونه‌های نادرِ گیاهی در دل باغ گل‌های اصفهان

مدیر تفریحی و آموزشی باغ گل‌های اصفهان گفت: باغ گل‌ها مجموعه‌ای از زیباترین گل‌های کشور است که ۱۰۰۰ گونه گیاهی و گل‌های زینتی را در خود جای داده است.

سید محمد رقیب، مدیر مجموعه تفریحی، آموزشی باغ گل‌های اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: باغ گل‌ها  مکانی تفریحی و آموزشی است که در سال ۷۵ به مساحت ۵۵۰۰۰ متر مربع احداث شده و این مجموعه گونه‌های نادری همچون درخت لاله، عنبر السائل، سید الاشجار، باران طلایی، نیلوفر آبی، لیلیوم، شیپوری وانواع ارکیده را در خود جای داده است.

وی افزود: طراحی فیزیکی باغ گل‌ها برمبنای کلکسیون بندی است در آن انواع کلکسیون که شامل گیاهان پیازی، گیاهان فصلی، کاکتوس ها، پوشش‌های دارویی، رز‌ها و سوزنی برگ‌ها که بر مبنای حداکثر تنوع موجود بوده شکل بگیرد و لازم به ذکر است احداث گلخانه گیاهان آپارتمانی نیز در سال جاری در دست اقدام است.

سید محمد رقیب در ادامه تصریح کرد: سال گذشته حدود ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اضافه کردن گونه‌های جدید گل و گیاه و تغییرات در قسمت‌های مختلف باغ برآورد شده است.



سالانه بیش از یک میلیون گردشگر از این باغ زیبا دیدن می‌کنند

مدیر تفریحی و آموزشی باغ گل‌های اصفهان ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۱۰۰ هزار گردشگر از این مجموعه دیدن کرده اند که حدود ۶ درصد در مقایسه با پارسال افزایش داشته و سالانه حدود ۱ میلیون گردشگر از این باغ دیدن می‌کنند.

رقیب با اشاره به اینکه ویژگی‌های برجسته این باغ کارکرد چند گانه تفریحی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی افزود: باغ گل‌های اصفهان یک مرکز چند عملکردی است که این پروژه می‌تواند برای عموم مردم کارساز باشد و خانواده‌ها از آن به عنوان اوقات خوش استفاده کنندو محققان می‌توانند از این جهت هدف‌های علمی بهره‌مند شوند واین تنوع چشم‌هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

وی تصریح کرد: این باغ بسیار زیبا از قسمت‌های مختلفی که شامل باغ صخره ای، باغ ایرانی، باغ گیاهان دارویی، آمفی تئاتر روباز، آب نما، برکه، طرح گل فرش ایرانی تشکیل شده است. درقسمت شرقی باغ صخره‌ای قرار دارد قراردارد واز ارتفاع ۴ متری، حجم قابل توجهی از آب به داخل برکه ریزش می‌کندو در ساختمان آبشار از انواع سنگ‌های رودخانه‌ای استفاده شده تا آبشار کاملا طبیعی جلوه کند.

سیدمحمدرقیب با بیان اینکه علاوه بر فضای گل کاری شده در باغ امکاناتی دیگر شامل دمنوشخانه، کافی شاپ، عکاسحانه، غرفه فروش گل و گیاه برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است افزود: فضای دمنوشخانه باغ گل‌ها نیز از زیبایی و سرویس دهی متنوع برای بازدیدکنندگان برخوردار است.

انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.