سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خطرناک‌ترین ترکیب سیاسی جهان را این ۲ نفر تشکیل می‌دهند! + عکس

یک تحلیلگر در یادداشتی به مقایسه ترامپ و نتانیاهو پرداخته، کسی که به گفته خودش همیشه درگیر مسائل آمریکا و اسرائیل بوده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بنیامین نتانیاهو توانست در انتخابات پارلمان اسرائیل پیروز شود و بسیاری از کارشناسان پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا را قطعی می‌دانند. توماس فریدمن، در یادداشتی به مقایسه ترامپ و نتانیاهو پرداخته است. این تحلیل گر که به گفته خودش همیشه درگیر مسائل آمریکا و اسرائیل بوده است در این مقاله می‌ افزاید: تا به حال درباره آمریکا و اسرائیل آن قدر نگران نبوده است. ترامپ و نتانیاهو مشکلات جهان را فرصتی برای تثبیت موقعیتشان می‌بینند.

آن‌ها ذاتا یک نفر هستند و ملتشان را با تهدید‌های مشابهی مواجه می‌کنند. در نتیجه هر دوی آن‌ها آزادند از خط قرمز‌هایی عبور کنند که اسلافشان هرگز اجازه نداشتند. به این دلیل است که به نظر می‌رسد در چهار سال آینده نتانیاهو و شش سالِ آینده ترامپ، آمریکا و اسرائیل نمونه جامعه دموکرات؛ دارای تساهل و دستگاه قضایی و رسانه‌های مستقل نخواهند بود.ترامپ ترجیح می‌دهد کابینه را با "سرپرست" اداره کند، او وزیران را اخراج می‌کند و وزیر جدیدی جایگزین آن‌ها نمی‌کند؛ چرا که سرپرست‌ها در مقابل تصمیمات ترامپ، آسیب پذیرترند و ۱۰ هزار دروغی را که او از ابتدای دولتش گفته راحت‌تر می‌پذیرند! نتانیاهو، اما ترجیح می‌دهد همه پست‌ها را شخصا در اختیار داشته باشد؛ همان طور که در دوره قبلی نخست وزیری، هم نخست وزیر بود هم وزیر دفاع، هم وزیر امور خارجه و هم وزیر بهداشت! هیچ کدام از این دو دوستان نزدیک ندارند.

یک فرق اساسی بین آن‌ها این است که نتانیاهو خیلی اهل مطالعه است. او در مدیریت روابط با همسایه‌ها و کشور‌های بزرگ مثل آمریکا، روسیه، هند و چین با تدبیر است. ترامپ هم باهوش است، اما احتمالا سال هاست کتابی نخوانده. او اطلاعاتش را از فاکس نیوز و رسانه‌های راست گرا می‌گیرد و بیشتر از این که او پوتین را بازی دهد از او بازی خورده است. در نهایت ترامپ و نتانیاهو تنها یک چیز را ستایش می‌کنند: "قدرت عریان" و از پیشروی در این راه باکی ندارند. نتانیاهو به این نتیجه رسیده است که اگر اسرائیل از نظر نظامی، اقتصادی و فناوری قوی باشد، دنیا درهایش را به روی اسرائیل خواهد گشود و فلسطینی‌ها در حاشیه قرار می‌گیرند و عرب‌ها پشت در‌های بسته با اسرائیل معامله می‌کنند. چین، هند و روسیه از اسرائیل نرم افزار می‌خرند.ترامپ وسواس شدیدی به قدرت عریان دارد. ناسزای مورد علاقه او واژه "ضعیف" است.

او با یک قانون زندگی می‌کند: «هرچقدر هم که اعمالت احمقانه و دروغ‌هایت بزرگ باشد، هرگز عذرخواهی نکن. فقط محکم بایست، هر کسی مقابلت باشد در نهایت راهش را کج می‌کند.» ترامپ، نهاد‌های بین المللی مثل بانک جهانی، ناتو، صندوق بین المللی پول، سازمان ملل و... را که بعد از جنگ جهانی دوم به وجود آمده اند تنها ابزاری در دست کشور‌های کوچک می‌داند که با استفاده از آن‌ها آمریکا را غارت یا از اسرائیل انتقاد کنند.ترامپ از ته دل می‌خواهد اتحادیه اروپا فرو بپاشد چرا که فکر می‌کند اگر آمریکا با هر کشوری به صورت دو جانبه مذاکره کند، قادر خواهد بود بر دیگر کشور‌ها توافق تجاری نابرابر تحمیل کند. پس شکی وجود ندارد در چهار سالِ آینده نتانیاهو و شش سال آینده ترامپ، آمریکا و اسرائیل تغییری نمی‌کنند. بلکه این دو جهان را تغییر می‌دهند، آن هم تغییری که در مسیر بهتر شدن دنیا نخواهد بود.

منبع:خراسان 

انتهای پیام/

 خطرناک‌ترین ترکیب سیاسی جهان را چه کسانی تشکیل می‌دهند؟

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۶:۴۹ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
لعنت به هردوتاشون
ناشناس
۰۹:۰۲ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
مرگ بر ترامپِ