سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز برداشت گندم از اراضی کشاورزی خرمشهر

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: برداشت گندم از سطح ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی غرب کارون آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،محمد مطرودی مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر روز چهارشنبه گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون از سطح ۸۹۰ هکتار از گندم زار‌های غرب کارون ۲ هزار و ۴۷۹ تن گندم به وسیله ۲۴ دستگاه کمباین برداشت شد.

وی نرخ گندم از کشاورزان را هر کیلوگرم ۱۷ هزار ریال عنوان کرد و ادامه داد: برداشت جو و کلزا نیز از اراضی کشاورزی غرب کارون آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: تاکنون از سطح ۱۵۰ هکتار مزرعه کلزا ۲۲۲ تن محصول برداشت شده و برداشت جو از یکهزار و ۵۰۰ هکتار نیز در حال انجام است.

مطرودی افزود: در سال گذشته از هفت هزار هکتار مزارع گندم خرمشهر ۱۸ هزار تن گندم برداشت شد و ۱۴ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان نیز خریداری شد.

وی میزان خسارت ناشی از سیلاب اخیر به مزارع کشاورزی خرمشهر را ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار بیان کرد و گفت: از ۹ هزار هکتار مزارع گندم بیش از ۲ هزار هکتار در غرب کارون بر اثر آبگرفتگی خسارت دیده است.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر با بیان اینکه بیشترین خسارت اراضی کشاورزی در حاشیه رودخانه کارون برآورد شده ادامه داد: در چند سال اخیر به دلیل خشکسالی برخی از کشاورزان در بستر و حاشیه رودخانه گندم و جو کشت کردند که امسال با بالا رفتن آب رودخانه این اراضی به زیر آب رفت.

خرمشهر بیش از ۴۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد.

انتهای پیام / د

برداشت گندم از مزارع خرمشهر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.