سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر ستاد ازدواج دانشجویی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ازدواج بیش از ۱۰۰ هزار زوج دانشجو در دانشگاه‌ها/ ۱۴ هزار زوج در سفر به مشهد شرکت کردند

حجت‌الاسلام و المسلمین خادمی گفت: تا کنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر از زوجین در دانشگاه‌های کشور ازدواج کرده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد خادمی دبیر ستاد ازدواج دانشجویی در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: امسال اعزام زوج‌های جوان به مشهد از ۱۷ فروردین در قالب ۱۰ کاروان آغاز شده است؛ بنا داشتیم در این مرحله پنج هزار دانشجو را ثبت‌نام کنیم اما به دلیل وقوع اتفاق‌های اخیر از جمله سیل حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تا سه هزار نفر در این برنامه ثبت نام کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین خادمی درباره آمار طلاق در ازدواج‌های دانشجویی بیان کرد: متاسفانه آمار طلاق در کشور بالاست، اما خوشبختانه این آمار در ازدواج دانشجویی کمتر است و امیدوارم کمتر از این هم شود. در سیستم ازدواج دانشجویی آمار ۲۰ هزار زوج ثبت شده و در آن کمتر از ۶ درصد طلاق به ثبت رسیده است. در این بین باید دستگاه‌های متولی ستادی تشکیل دهند تا آمار دقیق ازدواج‌های دانشجویی در آن ثبت شود و در آن بتوان برای ازدواج موفق و ماندگار زوجین برنامه ریزی کرد.
 
دبیر ستاد ازدواج دانشجویی با اشاره به علت آمار طلاق ازدواج دانشجویی، اظهار کرد: طلاق در ازدواج دانشجویی به این دلیل کم است که زوجین با بینش خوبی به سمت ازدواج می‌روند، قبل از ازدواج یکدیگر را در محیط دانشگاه، کارگاه‌های آموزشی، سفر به مشهد و غیره می‌بینند که اتفاقی بسیار موثر است و به دلیل اینکه در بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) هستند، ماندگاری ازدواج آن‌ها بیشتر است.

امسال حدود ۱۴ هزار زوج در سفر مشهد شرکت کرده بودند

دبیر ستاد ازدواج دانشجویی ادامه داد: تا کنون ۲۰ هزار ازدواج دانشجویی در نهاد مقام معظم رهبری ثبت شده است که بین ۱۰ تا ۱۵ هزار زوج به سفر می‌آیند (امسال حدود ۱۴ هزار زوج در سفر مشهد شرکت کرده بودند) و ثبت‌نام در بیست و سومین دوره اعزام به مشهد از ۶ ماه دوم سال ۹۸ صورت خواهد گرفت.

تا کنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر در دانشگاه‌های کشور ازدواج کرده‌اند

حجت‌الاسلام و المسلمین خادمی تشریح کرد: امیدوارم ستاد دائمی ازدواج دانشجویی برای همه دانشجو‌ها تشکیل شود؛ تا کنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر از زوجین در دانشگاه‌های کشور ازدواج کرده‌اند، باید برای ماندگاری ازدواج این عزیزان تلاش کنیم و امیدواریم بتوان برای قبل از ازدواج جوانان کار‌هایی خوب انجام داد  تا زمانی که ازدواج می‌کنند، رضایت داشته باشند.

وی یادآوری کرد: برخی از جوانان به دلیل مشکلات بعد از ازدواج، به فکر ازدواج کردن نیستند، دغدغه‌های بسیاری از جمله کار، مسکن، درآمد و غیره باعث نا‌امیدی فرد از ازدواج می‌شود، باید همه ستاد‌های کشور از جمله وزارت بهداشت، وزارت علوم، وزارت ورزش و غیره ستادی برای آن‌ها تشکیل دهند تا بتوان در آن برای ازدواج جوانان برنامه‌ریزی کرد تا ماندگاری ازدواج‌ها بیشتر شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
کسی که 2 ساعت در عمرش کار کرده رو هم شاغل حساب میکنند حتما دانشجویانی که از هم جزوه گرفتن رو جزو متاهلین قرار داده
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
جونم داداش
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
مگه میشه