سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حلقه حفاظتی در تقاطع کارخانه قند با خیابان جی بزرگترین طرح عمرانی شهر اصفهان

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: حلقه حفاظتی در تقاطع کارخانه قند با خیابان جی تحت عنوان تقاطع نصف جهان، یکی از بزرگترین طرح های عمرانی شهر اصفهان با اعتباری بالغ بر ۱۲۲ میلیارد تومان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا صلواتی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان اظهار کرد: مدیریت شهری از آذرماه سال گذشته عملیات اجرایی حلقه حفاظتی از سمت شمال، شمال شرق و شمال غرب اصفهان را آغاز کرد، ۱.۵ کیلومتر این حلقه حفاظتی حدفاصل بزرگراه شهید اردستانی تا میدان فرزانگان قرار دارد.

وی افزود: ایجاد این حلقه حفاظتی در تقاطع کارخانه قند با خیابان جی تحت عنوان تقاطع نصف جهان، یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان با اعتباری بالغ بر ۱۲۲ میلیارد تومان محسوب می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به اهداف احداث این رینگ حفاظتی، تصریح کرد: تفکیک ترافیک درون شهری از برون شهری، کاهش حجم سفر، افزایش سرعت، کاهش تصادفات و کاهش آلودگی هوا از جمله مزیت‌های احداث این رینگ حفاظتی است؛ این حلقه حفاظتی موجب کاهش بار ترافیکی و حجم تردد در شرق و شمال شهر اصفهان شده و از ورود خودرو‌های سنگین به معابر درون شهری جلوگیری می‌کند که این خود موجب افزایش سطح ایمنی در سطح شهر می‌شود.

وی بیان داشت: کاهش اتلاف وقت شهروندان ساکن در مناطق ۱۰ و ۱۵ شهر، کاهش ۵۰ درصدی ترافیک خیابان ارغوانیه، کاهش ۲۷ درصدی ترافیک بزرگراه شهید اردستانی و کاهش ۳۳ درصدی ترافیک کنارگذر شرق اصفهان از جمله دیگر مزیت‌های ساخت این قسمت از حلقه حفاظتی در شرق و شمال شهر اصفهان است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به برآورد‌های غیر مستقیم ایجاد این حلقه حفاظتی، افزود: صرفه جویی سالانه ۱۸ میلیارد تومان از راه کاهش سوخت و منفعت دو میلیارد تومانی از راه کاهش تصادفات، از جمله مزیت‌های اجرای این طرح است، به علاوه این قسمت از رینگ حفاظتی هر ساله ۳۰ میلیارد تومان به لحاظ ترافیکی برآورده غیرمستقیم برای اصفهان دارد.


صلواتی گفت: قطعا با احداث این قسمت از رینگ حفاظتی، شهر اصفهان در مسیر توسعه قرار خواهد گرفت و جاده خاتون آباد که روزانه شاهد تصادفات منجر به جرح یا فوت است، وضعیت بهتری خواهد داشت.

وی افزود: توسعه، زدودن فرسودگی و احیاء بافت فرسوده محدوده شرق اصفهان، جاده خاتون آباد و روستا‌های اطراف، قطعا تاثیر بسزایی در تسهیل روند توسعه آن‌ها دارد و با ایجاد هفت کیلومتر حلقه حفاظتی از تقاطع کارخانه قند تا بزرگراه شهید اردستانی، حلقه حفاظتی ناحیه شرق اصفهان تقریبا تکمیل می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: با شروع عملیات اجرایی حلقه حفاظتی، جاده بزرگراه شهید دستجردی تا نزدیکی بلوار فرزانگان تکمیل و گام بزرگی در ساخت حلقه حفاظتی برداشته می‌شود، تکمیل حلقه حفاظتی غرب، شمال غرب و جنوب غرب اصفهان نیز در دستورکار مدیریت شهری قرار داشته و سال آینده عملیاتی می‌شود.

صلواتی تاکید کرد: طرح‌های در دست اقدام برای ساخت و تکمیل حلقه حفاظتی تا ۲۰ سال آینده برای شهر اصفهان کفایت می‌کند و افزایش ایمنی و سطح امیدواری شهروندان، ارتقا زیست پذیری در شهر، افزایش کیفیت زندگی و بهبود کیفیت هوا را برای ساکنان شهر به دنبال دارد.

وی در خصوص ساخت قسمتی از این حلقه حفاظتی در خارج از شهر اصفهان، افزود: تکمیل قسمت‌هایی از رینگ به خصوص در محدوده دولت آباد و شهر خورزوق در شمال حلقه حفاظتی و در محدوده گز، خمینی شهر، درچه و شهرابریشم درقسمت غرب و جنوب غرب حلقه، نیازمند همکاری و تعامل استانداری، فرمانداری، بخشداری و شهرداری‌های شهر‌های اطراف است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان تاکید کرد: هماهنگی و تعاملات لازم با این سازمان‌ها انجام شده و با حمایت استانداری اصفهان و مسئولان شهر‌های اطراف، این بخش از حلقه حفاظتی در شهرستان اصفهان احداث می‌شود.

انتهای پیام/م

 

ایجاد حلقه حفاظتی محرک توسعه نواحی شرق اصفهان است

برچسب ها: حمل و نقل ، ترافیک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.