سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام:

بیایم فرهنگ استفاده ازبوق را یاد بگیریم

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت:بوق زدن ابزاری برای اخطار و اعلام خطر به دیگراستفاده کنندگان از راه درشرایط اضطراری است پس بیایم فرهنگ استفاده بجا ازآن را یاد بگیریم.

سرهنگ ابوالفضل کوهزادی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام درگفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ گفت:یکی از رفتارضد اجتماعی و ضد شهروندی که سالیان سال است درفرهنگ رانندگی ما شکل گرفته، استفاده بی جا از بوق در هنگام رانندگی است.

وی عنوان کرد: برخی از رانندگان همچنان برای مقاصد خود همچون جلب نظردیگران، هشدار به دیگران، ادب کردن افراد خاطی، سوارکردن مسافر و باز شدن مسیر، از بوق استفاده می‌کنند.

سرهنگ کوهزادی بابیان اینکه صدای مکرر بوق وسایل نقلیه درخیابان‌ها پیامد‌های منفی جسمانی و آسب‌های روحی و روانی فراوانی برای شنوندگان به دنبال دارد افزود:رانندگان تلاش کننددر محدوده بیمارستان‌ها و یا مکان‌هایی که به آرامش نیاز دارد حتی الامکان بوق نزنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام درخصوص راهکار پلیس برای مقابله با بوق زدن‌های غیرضرور ادامه داد: به رغم صراحت قانون و پیش بینی جریمه ۴۰ هزار تومانی برای این تخلف، به جهت اینکه شهرداری به وسیله تابلو محدوده بوق زدن ممنوع را درنقاط شهری مشخص نکرده است پلیس برای اجرای بهینه این قانون همچنان با مشکل مواجه است.

وی به مسکوت ماندن قانون هوای پاک درخصوص بوق زدن غیرضروری اشاره کرد و یادآورشد:براساس قانون هوای پاک که چندسال پیش درمجلس تصویب شد، برای بوق زدن بی جا جریمه پلکانی ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزارتومان درنظرگرفته شده، اما تاکنون ابلاغیه در رابطه با اجرای این قانون به پلیس راهورارسال نشده است.

رئیس پلیس راهور استان ایلام اضافه کرد:برای به حداقل رساندن این رفتارغیراخلاقی و غیرقانونی بایستی علاوه برانجام اقدامات فرهنگی و آموزشی، محدود‌های بوق زدن ممنوع درنقاط شهری مشخص تا بامرتکبان برابرقانون رفتارشود.

انتهای پیام/ د

فرهنگ بوق زدن در خیابان ها

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.