سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی بزرگترین مرکز رادیوتراپی قزوین به زودی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: بزرگترین مرکز رادیوتراپی استان تا پایان خردادماه راه اندازی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، منوچهر مهرام رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در جمع خبرنگاران گفت: بزرگترین مرکز رادیوتراپی استان در بیمارستان ولایت، با کمک خیران تا پایان خردادماه به بهره برداری می‌رسد.

مهرام افزود: به علت تحریم‌ها و مشکلات نقل و انتقال ارزی، در واردات یکی از دستگاه‌ها مشکلاتی وجود دارد.

وی، هزینه خرید این دو دستگاه رادیوتراپی را حدود ۲۳ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: میزان اعتبار دقیق برای اجرای این پروژه، پس از پایان کار اعلام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه با اشاره به مشکلات بیمارستانی استان تصریح کرد: به لحاظ وضعیت تخت‌های بیمارستانی همیشه مشکل داشته ایم و تا شاخص ۲/۶ دهم فاصله داریم و در حال حاضر شاخص استان ۱/۶ دهم است.

مهرام اضافه کرد: مشکلات زیادی در تجهیز بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی داشتیم و با ممانعت‌های بسیاری از سوی مجلس و استان مواجه بودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: روند ساخت بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی الوند نیز بسیار زمان‌بر بود و زمینی که قرار بود شهرداری و شورای شهر الوند واگذار کنند، واگذار نشد و مشکلات و موانعی را ایجاد کردند.

مهرام افزود: در این مسیر همه دانشگاه علوم پزشکی را طرف حساب می‌دانند در حالیکه تامین منابع برای ما وجود ندارد تا بتوانیم این مشکلات را رفع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص بیمارستان محمدیه نیز کار از سوی ما متوقف نشد بلکه با توجه به شکایت و کم لطفی مالکین زمین، ناگزیر به توقف پروژه شدیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد: در حال حاضر همه مجوز‌ها حاضر است و از سوی ما مشکلی برای ادامه ساخت و ساز وجود ندارد، اما باز هم مشکل زمین وجود دارد.

وی در باره بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهدای آبیک نیز اضافه کرد: به دنبال واگذاری این بیمارستان به بخش خصوصی با تعرفه دولتی هستیم و ظرفیت این بیمارستان تا ۹۶ تختخواب پیش بینی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی به مشکلات بیمارستان رحیمیان نیز گریزی زد و بیان کرد: به هیچ بیمارستانی اجازه نمی‌دهیم که با گرانفروشی خدمات ارائه دهد.

مهرام افزود: تمام مشکلات بیمارستان رحیمیان پس از مرگ مرحوم رحیمیان ایجاد شد در حالی که نیت واقف این نبوده و این تعطیلی غیرقانونی است.

وی تاکید کرد: بیمارستان‌های خیریه موظفند، تعرفه‌ای را که مصوبه هیات وزیران است، اجرا کنند و بیمارستان رحیمیان نیز موظف است تا این تعرفه را مانند سایر بیمارستان‌های خیریه کشور اجرا کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: استان قزوین هنوز در گذشته مانده و در تاریخ خود متمرکز شده و این خطرناک است.

مهرام ادامه داد: استان باید برای حال و آینده برنامه داشته باشد و بخشی از این امر به نمایندگان استان باز می‌گردد.

انتهای پیام/ک

نشست خبری رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.