سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بی خبری نیمی از مبتلایان به بیماری خطرناک فشار خون بالا و دیابت

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: فشارخون بالا و دیابت دو بیماری خطرناک است که نیمی از مبتلایان از بیماری خود بی خبرند.

رحیمیان معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی تربت جام در گفتگو اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: فشار خون بالا و دیابت دو بیماری خطر ناکی هستند که بیش از نیمی مبتلایان به آن از بیماری خود بی خبرند.

وی ادامه داد:با توجه به اهمیت بیماریابی دیابت و فشارخون و با اجرای برنامه خطرسنجی سکته‌های قلبی و مغزی از سال ۹۵ روند شناسایی بیماران دیابت و فشارخون نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است بطوریکه در سال گذشته ۲۵۰۰ نفر بیمار فشارخونی و بیش از ۸۰۰ بیمار دیابتی جدید شناسایی شدند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی تربت جام افزود: با اجرای بسیج همگانی پرفشاری خون در اردیبهشت و خرداد سال جاری روند بیماریابی فشارخون نیز ادامه می‌یابد.

رحیمیان بیان کرد:طرح غربالگری سرطان‌های سرویکس ویژه زنان ۳۰ تا ۵۹ ساله و سرطان سینه ویژه زنان ۳۰ تا ۶۹ ساله و سرطان کولورکتال یا روده بزرگ در مردان و زنان ۵۰ تا ۶۹ ساله در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی گفت:انتظار داریم با راه اندازی و تجهیز مرکز تیپ ۱ سرطان در بیمارستان سجادیه روند شناسایی و غربالگری بیماران با سرعت بیشتری انجام شود.

معاون دانشکده علوم پزشکی تربت جام افزود:غربالگری نوزادان در ۳ تا ۵ روزگی با ۱۰۰ درصد پوشش در کلیه نوزادان انجام می‌شود در سال ۹۷ تعداد ۲۸ مورد بیمار تیروئید و ۴ مورد بیمار pku در شهرستان شناسایی شدند که با درمان این بیماران از عقب ماندگی ذهنی و سایر مشکلات این بیماران پیشگیری شد.

انتهای پیام//ز. ج


 شناسایی ۲۸ بیمار تیروئید و ۴ بیمار pku در شهرستان تربت جام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.