سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح مرکز مکانیزه تفکیک پسماند خشک در مشهد

مرکز مکانیزه تفکیک پسماند خشک با ظرفیت روزانه ۲۵ تن در مشهد افتتاح و از ۲۱ دستگاه خودرو مکانیزه جمع آوری پسماند نیز رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی یعقوبی سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: کاهش تولید زباله و بازیافت زباله از مهمترین اقدامات برای حفظ محیط زیست است و در بازچرخی مواد باید به گونه‌ای عمل شود که زمین کمتر آلوده شده و زباله‌ها در یک فرآیند به مواد قابل مصرف تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه مشارکت شهروندان در تفکیک زباله‌های خشک از مبدا نیاز به فرهنگ سازی دارد، تصریح کرد: در این زمینه اقدامات مختلف انجام شده است و طرح بازیافت از مبدا در ۲۵۰ مدرسه مشهد تحت عنوان پاکیاران اجرا می‌شود.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: علاوه بر فرهنگ سازی باید ناوگان و تجهیزات جمع آوری پسماند نیز نوسازی شود و توسعه یابد که در این راستا تاکنون ۹۰ درصد ماشین آلات جمع آوری زباله در مشهد نوسازی شده اند و نیز ۲۱ دستگاه خودرو جدید مکانیزه جمع آوری پسماند با هزینه ۶۱ میلیارد ریال به ناوگان سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد افزوده شد.

یعقوبی افزود: همچنین اولین مرکز مکانیزه تفکیک پسماند خشک با ظرفیت ۲۵ تن در روز به بهره برداری رسید و در صدد ایجاد مرکزی با ظرفیت ۱۰۰ تن نیز هستیم.

 ابوالفضل کریمیان مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد نیز گفت: در این کلانشهر روزانه ۲۳۰ تن زباله خشک از مبدا‌های مختلف نظیر منازل، اصناف، ادارات و مدارس جمع آوری می‌شود.

وی تصریح کرد: نرم افزار جدید جمع آوری پسماند خشک شهروندان به زودی رونمایی خواهد شد و از طریق این نرم افزار، شهروندان می‌توانند آدرس خود را اعلام کنند تا خودرو‌های جمع آوری زباله خشک به محل اعزام و زباله‌ها را جمع آوری کنند.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: در قبال جمع آوری زباله‌های خشک شهروندان، کیف پول شهروندی آن‌ها برای استفاده در ناوگان حمل و نقل عمومی یا دریافت وجه نقد شارژ خواهد شد.

کریمیان افزود: بهره برداری از واحد مکانیزه پردازش پسماند در ایستگاه جامع خدمات شهری حدود ۳ میلیارد ریال هزینه داشته است.

وی تصریح کرد: همچنین روزانه بطور متوسط دو هزار تن زباله در مشهد جمع آوری می‌شود که ۷۰ درصد آن مواد ارگانیک و دور ریز غذا است که قابلیت بازیافت دارد.

انتهای پیام//م. ن
 

مرکز مکانیزه تفکیک پسماند خشک در مشهدبه بهره برداری رسید

برچسب ها: پسماند ، شهرداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.