سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دمای هوای خراسان شمالی ۱۰ درجه سردتر می‌شود

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی از کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در استان خبر داد و گفت: کشاورزان و باغداران بادی تدابیر محافظتی از محصولات را اتخاذ کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مجید بیجندی مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی با اشاره به نفوذ هوای سرد و بارش طی هفته جاری در استان اظهار داشت: از سه شنبه شب تا چهارشنبه شب با نفوذ هوای سرد٬ بارش در نیمه شمالی استان و ارتفاعات به صورت برف و مه خواهد بود .
وی با بیان اینکه در روز‌های مذکور لغزندگی و اختلال در جاده‌ها پیش‌بینی می‌شود افزود: از لحاظ دمایی نیز کاهش محسوس ۸ تا ۱۰ درجه دما از سه‌شنبه تا صبح پنجشنبه در استان پیش‌بینی می‌شود.
مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی با اشاره به اطلاعیه هواشناسی در خصوص بارش رگباری تگرگ و وزش باد شدید و همچنین وقوع رعد و برق در استان تاکید کرد: باغبانان در روز‌های آینده از انجام هرس، پیوند، خاک ورزی، کشت ریزدانه و کوددهی پرهیز کرده و اطمینان کامل از استحکام پوشش گلخانه‌ها در برابر وزش باد شدید داشته باشند.
وی افزود: باز کردن راه‌های خروجی آب‌های سطحی و جلوگیری از غرقابی شدن کف باغ و ممانعت از تنش آبی و همچنین تشکیل گروه عملیاتی با جمع آوری کاه و کلش و ایجاد دود و افزایش دمای ۲ متری از دیگر مواردی است که باغبانان باید طی روز‌های اینده به آن توجه داشته باشند
بیجندی با اشاره به توصیه‌های هواشناسی استان خطاب به دامپروران خاطرنشان کرد: در روز‌های آتی دامپروران به رعایت مواردی نظیر نگهداری دام‌های تازه متولد شده در جای گرم و دور از کوران باد، گرم گداشتن کلنی‌های زنبور عسل و تهیه خوراک مناسب برای کلنی‌ها و همچنین کنترل ورودی آب استخر‌های پرورش ماهی و جلوگیری از ورود سیلاب دقت داشته باشند.
انتهای پیام/ م

دمای هوای خراسان شمالی ۱۰ درجه سردتر می‌شود

برچسب ها: بارش باران ، سیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.