سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طنین زنگ سلامت در استان مرکزی/فعالیت ۱۴۵ هزار سفیر سلامت خانواده در استان مرکزی

زنگ سلامت در مدارس استان مرکزی نواخته شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ زنگ سلامت در مدارس استان مرکزی نواخته شد و این مراسم در اراک به صورت نمادین در دبستان مهتاب کوی سجادیه اراک برگزار شد.

دمنه معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان مرکزی در این مراسم با گرامیداشت هفته سلامت، آموزش همگانی را یکی از راه‌های نهادینه کردن سلامت دانست و گفت: توسعه سلامت درگرو مشارکت همگانی است.

دمنه سلامت را بزرگترین نعمت دانست و افزود: تلاش داریم تا با همکاری و هم افزایی هرچه بیشتر با دانشگاه علوم پزشکی در حوزه سلامت جامعه بیشتری را زیر پوشش قراردهیم.

وی دسترسی عادلانه، مشارکت اجتماعی، سبک زندگی و آموزش را از کلید واژه‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست.

نظری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک و رئیس مرکز بهداشت استان هم با توجه به شعار هفته سلامت امسال از سوی سازمان جهانی بهداشت با عنوان مراقبت‌های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت گفت: این نشان دهنده اهمیت به سلامت همگانی است.

نظری افزود: خوشبختانه دورترین نقاط در استان مرکزی و حتی روستا‌های دور افتاده به خدمات اولیه بهداشتی دسترسی دارند و این خدمات در مرکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت به مردم ارائه می‌شود.

فعالیت ۱۴۵ هزار سفیر سلامت خانواده در استان مرکزی

وی با بیان اینکه اکنون ۲۵ هزار سفیر سلامت دانش آموز و ۱۴۵ هزار سفیر سلامت خانواده در استان وجود دارد بیان کرد: خود مراقبتی از مهمترین اصول در فعالیت سفیران سلامتاست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: سفیران سلامت کسانی هستند که توسط مربیان بهداشت مدارس یا رابطین بهداشت آموزش‌های بهداشتی لازم را فرا می‌گیرند و مسئول سلامت خود و دیگران می‌باشند و این آموزش‌ها را به دیگران انتقال می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه با تغییر رفتار می‌توان بسیاری ازبیماری‌ها را کنترل کرد توصیه کرد:با ورزش، مصرف میوه و سبزیجات و استفاده نکردن از غذا‌های سرخ کرده می‌توان ازشیوع بسیاری از بیماری از جمله فشار خون و دیابت جلوگیری کرد.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.