سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفیر امارات، مغرب را ترک کرد

بنابر اعلام رسانه‌ها، علی سالم الکعبی، سفیر امارات در مغرب به «درخوست فوری حاکمیتی» از ابوظبی، رباط را ترک کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه القدس العربی، رسانه‌های مغربی اعلام کردند علی سالم الکعبی، سفیر امارات در مغرب به «درخوست فوری حاکمیتی» از ابوظبی، رباط را ترک کرده است.

رسانه‌های داخلی مغرب از جمله روزنامه «اخبار الیوم» اعلام کردند علی سالم الکعبی هفته گذشته به صورت ناگهانی خاک مغرب را ترک کرد و به کشورش بازگشت.

این روزنامه بدون اشاره به جزئیات بیشتر درباره علل بازگشت الکعبی به امارات، افزود وی که هنوز یک سال از انتخابش به عنوان سفیر امارات در مغرب نمی‌گذشت، به درخواست فوری حاکمیتی مغرب را ترک کرد. وزارت امور خارجه مغرب و نیز طرف اماراتی تاکنون درباره این خبر اظهارنظر نکرده‌اند.

ناصر بوریطه، وزیر امور خارجه مغرب ۸ آوریل (۱۹ فروردین) در سفر دوره‌ای به کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس به عربستان، کویت، بحرین و قطر سفر کرده بود. او به امارات سفر نکرد. در جریان سفر ناصر بوریطه به دوحه، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر نامه‌هایی از «محمد ششم» پادشاه مغرب، درباره روابط دوجانبه و اوضاع منطقه دریافت کرد.

بوریطه همچنین پیام‌های مشابه محمد ششم را به «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی، «صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت و «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین تقدیم کرد.

در جریان بحران میان چهار کشور عربستان، بحرین، امارات و مصر با قطر، مغرب با اتخاذ موضع بیطرفی، پیشنهاد میانجیگری میان طرف‌های درگیر را مطرح کرده بود. مغرب همچنین هواپیمای حامل مواد غذایی را به قطر ارسال کرد. محمد ششم نوامبر سال ۲۰۱۷ عازم دوحه شد و با امیر قطر دیدار کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: امارات ، آفریقا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.