سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ملخ صحرایی درجنوب کرمان زمین گیر شد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی جنوب گفت: مبارزه با ملخ صحرایی در سطح هزارو ۵۰۰ هکتار مناطق جنوب کرمان در سه مرحله در شهرستان‌های منوجان قلعه گنج و رودبار جازموریان انجام شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مجید فرخی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی جنوب گفت: براساس گزارش سازمان حفظ نباتات کشور و دفتر ملخ F.A.O در غرب آسیا مبنی بر مبارزه نکردن با ملخ صحرایی در کشور عربستان شاهد ورود دستجات عظیمی از ملخ صحرایی در جنوب ایران بودیم.

وی افزود:در منطقه جنوب کرمان در مرحله اول سه نوبت ریزش ملخ در حوزه شهرستان‌های رودبارجنوب، منوجان و قلعه گنج و در موج دوم تاکنون چهار مرحله ریزش در حوزه شهرستان‌های قلعه گنج و رودبارجنوب رخ داده است.

فرخی بیان کرد: با اقدامات انجام شده در حال حاضر هزار و ۵۰۰ هکتار مبارزه صورت گرفته است و پیش بینی می‌گردد در سطح آلوده به ۱۰۰ هزار هکتار برسد.

مدیر حفظ نباتات سازمان گفت: با پیگیری‌های انجام شده و همکاری مقامات ملی و استانی اقدامات لازم درخصوص آماده سازی دو باند پرواز در شرق و غرب جازموریان و همچنین استقرار هواپیمای سمپاش در منطقه صورت گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر با تعداد هفت دستگاه سمپاش‌های ULV پشت وانتی عملیات مبارزه آغاز شده است.

وی در پایان تصریح کرد: این مدیریت تمهیدات و آمادگی لازم را برای مبارزه به موقع اتخاذ نموده و اوضاع تحت کنترل بوده و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

انتهای پیام /ی

جای نگرانی در رابطه با ملخ صحرایی نیست

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.