سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر علوم:

امروزه دانش آموزان مستعد، از رشته‌های علوم انسانی و حتی علوم پایه و مهندسی استقبال نمی‌کنند

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: امروزه دانش آموزان مستعد، از رشته‌های علوم انسانی و حتی علوم پایه و مهندسی استقبال نمی‌کنند که این یک بیماری جدی برای جامعه است.
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، غلامی وزیر علوم امروز در جمع استادان دانشگاه شیراز اظهار کرد: امروزه دانش آموزان مستعد از رشته‌های علوم انسانی و حتی علوم پایه و مهندسی استقبال نمی‌کنند که این یک بیماری جدی برای جامعه است.

غلامی تصریح کرد: ضروری است که برای این مشکل فکری کرد، چرا که ادامه این روند برای آینده کشور خسارات سنگین را در پی دارد.

وی ادامه داد: علوم انسانی جوشیده از درون جامعه است و با تعامل حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها می‌توانند برای ارتقا و تحول علوم انسانی اقدامات موثری را انجام دهند.

برومند معاون پژوهشی وزارت علوم هم در این جلسه بیان کرد: وزارت علوم باید سیاست گذاری، نظارت و ارزیابی کند و اجرا را به دانشگاه‌ها واگذار شود.

وی تاکید کرد: دانشگاهی مثل دانشگاه شیراز این توانمندی را دارد که آیین نامه‌ها، سیستم‌ها و رویه‌های مورد نظر خود را با هدف کارآمدی بیشتر طراحی و اجرا کند.

معاون پژوهشی وزارت علوم افزود: مردم به دانشگاه اعتماد دارند و از ما انتظار است که پژوهش در راستای مشکلات جامعه صورت گیرد.

برومند ادامه داد: روند جهانی به سمت ادغام دانشکده‌ها می‌رود و رشته‌های مادر می‌مانند و ما هم باید به این مهم توجه کنیم.

وی اضافه کرد: بالا رفتن قیمت ارز مشکلاتی را برای فرصت‌های مطالعاتی ایجاد کرده؛ اما تلاش شده که آمار نسبت به سال گذشته کاهش نیابد.

معاون پژوهشی وزیر علوم به پژوهش مورد نیاز دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: سازمان‌های دولتی باید بودجه پژوهشی خود را شفاف اعلام کنند تا تعامل مناسب دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها صورت گیرد.

حمید نادگران، رئیس دانشگاه شیراز هم در این نشست به تشریح سیاست های کلان این دانشگاه پرداخت.

وی، اعتدال در همه شئون دانشگاه ، حضور اعضای هیات علمی در جامعه برای حل مشکلات و رفع چالش ها ، تعامل مناسب با دستگاه ها و سازمان های مختلف استان ، جوان گرایی در انتصاب ها ، استفاده از بانوان عضو هیات علمی در مدیریت ها ، توجه بیش از پیش به کیفیت آموزشی و پژوهشی، توسعه آزمایشگاه مرکزی و گسترش ارتباطات علمی بین المللی، را از سیاست های کلان دانشگاه شیراز برشمرد.

رئیس دانشگاه شیراز با اشاره به موضوع ارتباط با صنعت افزود : این موضوع مورد حمایت دانشگاه شیراز است و ضروری است که ساز و کار آن به طور دقیق مشخص شود.

انتهای پیام/چ

صحبت های وزیر علوم در شیراز

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.