سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سپاه پاسداران، ابتکار امام (ره) با رویکرد حفظ امنیت نظام

فرمانده قرارگاه سیدالشهدا (ع) استان اصفهان گفت: سپاه پاسداران با هدف امنیت و حفظ نظام جمهوری اسلام در دوم اردیبهشت ماه ۱۳۵۸ و با پیشنهاد امام راحل (ره) تشکیل شد.

سردار جواد استکی فرمانده قرارگاه سیدالشهدا (ع) استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان با اشاره به تشکیل سپاه پاسداران در ۲ اردیبهشت ۱۳۵۸ اظهار کرد: سپاه پاسداران در آن مقطع به فرمان امام خمینی (ره) با هدف حفظ امنیت تشکیل شد و کانالی ارتباطی بین امام و بخش‌های حساس و برنامه ریز انقلاب بود.

وی ادامه داد: در درون سپاه پاسداران واحدی به نام اطلاعات ایجاد شد که ماموریت پیگیری و بررسی مسائل امنیتی به خصوص در حوزه سرویس‌های اطلاعاتی در داخل کشور به عهده این واحد است.

فرمانده قرارگاه سیدالشهدا (ع) استان اصفهان با بیان اینکه سپاه مولود انقلاب است، عنوان کرد: پاسداری از انقلاب که از اهداف سپاه است منحصر به زمان و ماموریت خاصی نیست و در هر حوزه‌ای اعم از ملی و بین المللی، انقلاب اسلامی مورد هجمه دشمنان قرار بگیرد، این نهاد وظیفه خنثی سازی و حفظ نظام را بر عهده می‌گیرد.

وی افزود: این دفاع در بعد نظامی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و حوزه مسائل اجتماعی و سیاسی باشد که بنا به گفته رهبری سپاه پاسداران صد درصد نظامی، فرهنگی، سیاسی و... است.

سردار استکی با یادآوری انقلاب‌هایی که در دنیا سرنگون می‌شود تصریح کرد: در این انقلاب‌ها بسیاری از مردم در مبارزات کشته شده و منجر به سرنگون شدن رژیم سفاک می‌شوند، اما با یک کودتا آن انقلاب از بین می‌رود.

فرمانده قرارگاه سیدالشهدا (ع) استان اصفهان با اشاره به فرمان امام راحل (ره) برای تشکیل این نهاد عنوان کرد: بنیان گذار انقلاب اسلامی با هوشمندی و بصیرت برای حفظ نظام جمهوری اسلامی دستور تشکیل این نهاد را داند و در چهل سال انقلاب اسلامی این نهاد با همکاری سایر ارگان‌ها خدمات مختلفی را انجام داده است.

سردار استکی با اشاره به ماموریت سپاه پاسداران در حوزه نفوذ دشمن یادآور شد: نفوذ اقدامی به هم پیوسته‌ای است که مجموعه آن با رویکرد براندازی نظام صورت می‌گیرد و دشمنان اعتقاد دارند اگر اصول و مبانی اعتقادات و باور‌های جامعه را طبق چهارچوب فکری خود تغییر دهند، می‌توانند بر آن جامعه سلطه جویند.


نفوذ فرهنگی، حربه امروز دشمنان نظام

وی اضافه کرد: دشمن اکنون از راه نفوذ سیاسی و فرهنگی در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای سعی در ایجاد تغییر در الگو‌های رفتاری جامعه و به خصوص جوانان را دارد تا شکافی بین ملت و نظام ایجاد کند.

فرمانده قرارگاه سیدالشهدا (ع) استان اصفهان با بیان اینکه دشمن در صدد تغییر باور‌های دینی و سیاسی مردم است، اظهار کرد: آنان می‌خواهند فضایی ایجاد شود تا نگاه خود را به اذهان اجتماع تزریق کنند و مشروعیت اجتماعی، سیاسی و حاکمیت را زیر سوال ببرند.

وی در پایان با اشاره به حرکت‌های خود جوش مردمی در خنثی سازی فتنه و راهپیمایی ۲۲ بهمن ۹۷ گفت: مردم ما متاثر از ایمان و اعتقاد و نگاه به فرمایشات مقام معظم رهبری همواره اصالت اعتقادی و فرهنگی خود را حفظ کرده و نشان دادند به باور‌ها و ارزش‌های والای انقلاب پایبندند و به فضل خدا همواره چنین ملتی پیروز می‌ماند.

انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.