سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الجزیره: امکان جلوگیری از حملات سریلانکا وجود داشته است

شبکه الجزیره انگلیسی گزارش داد با توجه به این که پیش از حادثه انفجارهای سریلانکا هشدارهایی درباره وقوع این حملات منتشر شده بود، امکان ممانعت از آن‌ها وجود داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گزارش داد پلیس سریلانکا دست کم بیست و چهار نفر را در ارتباط با حملات و انفجار‌های مختلف روز یکشنبه در کلمبو، پایتخت این کشور دستگیر کرد. نیرو‌های امنیتی سریلانکا هم اکنون حضور پر رنگی در کلمبو دارند. در همین حال وزارت امور خارجه آمریکا در مورد حملات قریب الوقوع بیشتر در سریلانکا هشدار داده است.

مجری شبکه الجزیره انگلیسی با چارلز اسراتفورد، خبرنگار این شبکه در کلمبو گفتگو کرد و از وی درباره اعلام وضعیت امنیتی ملی پرسید. خبرنگار الجزیره انگلیسی گفت: " اعلام وضعیت اضطراری ملی سبب می‌شود پلیس و نیرو‌های امنیتی اختیارات گسترده‌ای در ارتباط با دستگیری، بازداشت و بازجویی از مظنونان برای دوره‌های طولانی داشته باشند. ما از زمان پایان جنگ داخلی در سریلانکا حدود نه سال پیش، شاهد اجرای این قانون در این کشور نبوده ایم. اعلام وضعیت اضطراری ملی در سریلانکا نشان دهنده جدی بودن اوضاع است."

وی افزود: "پلیس سریلانکا اعلام کرد هشتاد و هفت وسیله انفجاری را کشف کرده است که در یک ترمینال خصوصی اتوبوس در کلمبو رها شده بودند. تاکنون بیست و چهار نفر در ارتباط با این حملات دستگیر شده اند. گفته می‌شود چند زن نیز عضو این گروه بوده اند. صبح امروز، وزیر بهداشت سریلانکا اعلام کرد هشدار‌هایی در ارتباط با وقوع این حملات منتشر شده بود، اما کسی به این هشدار‌ها توجهی نشان نداد و نخست وزیر و اعضای کابینه نیز از این موضوع مطلع نشدند و این یک ناکامی عظیم برای دستگاه‌های اطلاعاتی و دولت سریلانکا محسوب می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد که امکان جلوگیری از این حملات وجود داشته است."

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.