سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی؛

مسجد هسته و سنگر مقاومت مومنانه مردم در برابر دشمنان

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی مسجد را هسته و سنگر مقاومت مومنانه و بصیرانه مردم در مقابل هجمه‌های دشمنان برشمرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده، ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، در آئین بهره برداری از حسینیه گروه ۶۰ رسالت نیروی زمینی سپاه پاسداران در تبریز با بیان اینکه مسجد همواره سنگر مقاومت مومنانه و بصیرانه مردم در مقابل هجمه‌های دشمنان بوده است، گفت: مسجد مآمن دل‌های خسته -غبار گرفته -جایگاه تقویت عزت -همبستگی ایمانی و نیز پایگاه خدمات اجتماعی و فرهنگی است.

وی تصریح کرد: در زمان جنگ تحمیلی مساجد ما مرکز پشتیبانی از جبهه‌ها بوده و اعزام رزمندگان و کمک‌های مردمی نیز از مساجد صورت می‌گرفت به همین دلیل از نگاه اسلام کارکرد‌هایی از مساجد انتظار می‌رود که بایستی مساجد همانند مدارس عمل کرده و دانشگاه تربیت معارف از مساجد باشد که به منزله پرورشگاه انسان‌های مومن و صالح است.

امام جمعه تبریز همچنین، گفت: از دویست هزار شهید دفاع مقدس حدود نود درصدشان از بچه‌های مساجد بودند که رفتند و در جبهه‌ها شهید شدند و به همیم دلیل مقام معظم رهبری، به نقش مساجد در تحقق بخشیدن به گام دوم انقلاب اشاره فرموده اند و این نقش را بسیار ارزنده و مهم عنوان کرده اند.

وی در مورد سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز گفت: دشمنان از همان اوایل انقلاب اقدامات براندازانه خود را علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی آغاز کردند و قصد تجزیه ایران را داشتند و این سبب شد که امام راحل و شورای انقلاب تشکیل سپاه پاسداران در دستور کار خودشان قرار دهند تا این نهاد انقلابی با حضور ایثارگرانه و آگاهانه خود در برابر تهدیدات دشمنان به ایستد و زمینه تحکیم انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراهم کند.

وی در بخش پایانی سخنان خود نقش توپخانه سپاه را نیز کلیدی و مهم عنوان و افزود: توپخانه نقشی اساسی وارزشمند در آرامش رزمندگان و جبهه‌ها داشت و اگر توپخانه نبود شاید نمی‌توانستیم در بعضی از برنامه‌های از پیش تعیین شده خود موفق شویم.

در ابتدای مراسم سرهنگ پاسدار مسعود باقری نژاد، فرمانده گروه ۶۰ توپخانه رسالت نیروی زمینی سپاه نیز در مورد این پروژه گفت: حیسنیه پادگان ۶۰ رسالت نیروی زمینی سپاه در فضایی به مساحت ۸۰۰ متر مربع با گنجایش هزار نفر و با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال در مدت دو سال به بهره برداری رسید.

 

انتهای پیام/ش

بهره برداری از حیسنیه پادگان ۶۰ رسالت نیروی زمینی سپاه درتبریز

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.