سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان:

تأیید بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان‌آور بیش از دو هزار نفر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان از تایید درخواست بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان‌آور دو هزار و ۳۵ نفر در لرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، علی آشتاب ،مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان گفت: درخواست بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان‌آور ۲ هزار و ۳۵ نفر در لرستان تأیید شد.

 آشتاب، با اشاره به عملکرد کمیته بررسی مشاغل سخت و زیان‌آور در استان اظهار داشت: همه کارگران مشغول در مشاغل سخت و زیان‌آور با ۲۰ سال سابقه کار متوالی و یا ۲۵ سال سابقه کار متناوب می‌توانند درخواست بازنشستگی داشته باشند.

وی بابیان اینکه تقاضای این افراد در کمیته‌های تخصصی بدوی و تجدیدنظر مرتبط با مشاغل سخت و زیان‌آور موردبررسی قرار می‌گیرد افزود: برای رسیدگی به پرونده متقاضیان بازنشستگی بیش از موعد در مشاغل سخت و زیان‌آور در سال ۹۷، کمیته بدوی بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان‌آور با تشکیل ۷۲ نشست و کمیته تجدیدنظر مربوطه با تشکیل ۱۹ نشست نسبت به بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان‌آور اقدام کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان عنوان کرد: از تعداد دو هزار و ۷۲۷ درخواست که در کمیته بدوی و تجدیدنظر مطرح‌شده، دو هزار و ۳۵ درخواست مورد تأیید قرار گرفت و برای اقدام‌های بعدی به سازمان تأمین اجتماعی ارسال شد.

آشتاب بیان کرد: بنا بر قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان‌آور، کارگران بیمه‌شده این‌گونه مشاغل که براثر عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد، تنشی بالاتر از ظرفیت طبیعی به آن‌ها وارد شود، می‌توانند تقاضای بازنشستگی دهند.

وی تصریح کرد: ایمنی و بهداشت‌کار کارگاه‌های مختلف توسط بازرسان به‌صورت دوره‌ای و زمان‌بندی‌شده موردبررسی و نظارت قرار می‌گیرد و موارد لازم تذکر داده می‌شود؛ کارفرمایان کارگاه‌های مختلف مکلف و موظف به ایمن‌سازی محیط کار و رعایت آئین‌نامه‌های مرتبط هستند.

انتهای پیام/پ

بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان‌آور بیش از دو هزار نفر تأیید شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.