سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ناکامی جودوکاران ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در روز نخست

در ادامه مسابقات قهرمانی آسیا، جودوکاران ایران امروز به مصاف حریفان خود از کشور‌های مختلف می‌روند.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مسابقات جودوی قهرمانی آسیا که از روز جمعه ۳۰ فروردین ماه در شهر فجیره امارات آغاز شد و ۲۷۳ جودوکار از ۴۰ کشور در این رقابت‌ها شرکت کردند.

جودوکاران ایران در اولین مسابقات خود به مصاف حریفان خود رفتند، ولی نتوانستند صاحب مدال شوند و از دور مسابقات کنار رفتند. امروز دوشنبه ایران در اوزان مختلف صاحب نمایندگانی است که باید به روی تاتامی بروند. ایران در اوزان ۷۸ – و ۷۸+ کیلوگرم زنان، و ۱۰۰ + کیلوگرم مردان انجام خواهد شد که فاطمه برمکی، ایمان نیک اقبال، محمد جمالی و حمیدرضا ملک زاده به مصاف حریفا خود می‌روند. این رقابت‌ها روز سه شنبه سوم اردیبهشت ماه در بخش تیم انجام می‌شود.

در زیر گزارشی از عملکرد جودوکاران ایران را در روز اول مسابقات قهرمانی آسیا را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

جوان‌ترین جودوکار ایرانی در اولین مسابقه خود شکست خورد و حذف شد.

در وزن ۶۰ – کیلوگرم ۳۰ جودوکار حضور دارند که ایران در این وزن ۲ نماینده دارد. مصطفی ریاحی کم سن‌ترین جودوکار ایران که اولین تجربه حضور خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا را دارد در اولین مسابقه خود به مصاف حریف ژاپنی خود رفت و با قبول شکست در برابر این حریف از دور مسابقات آسیایی کنار رفت.

نماینده وزن ۶۰ – کیلوگرم ایران در اولین مسابقه خود حریف یمنی را شکست داد، ولی در دومین مسابقه شکست خورد و حذف شد.
ابوالفضل محمودی در اولین دیدار خود برابر «علی خسروف» از یمن قرار گرفت و توانست مقابل این حریف یمنی خود به پیروزی دست پیدا کند. محمودی در دور دوم مسابقات قهرمانی آسیا به مصاف «جاشوا کاتز» از استرالیا رفت، اما بعد از گذشت ۴ دقیقه از این مسابقه نتوانست بازی را به سود خود به پایان برساند و از دور رقابت‌ها حذف شد.

نماینده وزن ۶۶- کیلوگرم ایران در اولین مسابقه خود به پیروزی دست پیدا کرد، اما در دورم دوم رقابت‌ها از حریف خود شکست خورد.
قاسم نوری زاده نماینده وزن ۶۶- کیلوگرم ایران در اولین مسابقه خود با «دو آن بین» از چین پیکار کرد و موفق شد حریف چینی خود را بعد از ۵ دقیقه و ۲۰ ثانیه با شکست بدرقه کند. وی در دور دوم مسابقات به مصاف «ماکانوف» از قزاقستان رفت، اما نتوانست مقابل این جودوکار قزاقستانی به پیروزی دست پیدا کند و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

نماینده وزن ۸۱- کیلوگرم ایران بعد از یک برد و یک باخت از دور مسابقات کنار رفت.
در وزن ۸۱- کیلوگرم مهدی فتحی پور به عنوان نماینده ایران در این مسابقات شرکت کرد. فتحی پور در اولین مسابقه خود موفق شد «هاریپوف» از بحرین را در ظرف ۴۴ ثانیه ایپون کند و راهی دور بعد مسابقات شود. نماینده وزن ۸۱- کیلوگرم ایران در دور دوم مسابقات قهرمانی آسیا به مصاف «دیدار خمزا» از قزاقستان رفت. وی در دیدار با این حریف قزاقستانی خود نمایش قابل قبولی را داشت، ولی در وقت طلایی شکست خورد و از دور مسابقات قهرمانی آسیا کنار رفت.

نماینده وزن ۷۳- کیلوگرم ایران بعد از کسب ۳ برد متوالی در مرحله رده بندی شکست خورد و به مقام پنجم آسیا دست یافت.
تنها نماینده ایران که توانست در مسابقات قهرمانی آسیا مقامی را به دست آورد، محمد محمدی بریمانلو بود. بریمانلو در اولین مسابقه خود به روی تاتامی رفت و موفق شد «رشاد آریان» از افغانستان را در ظرف ۷۱ ثانیه ایپون کند.

وی در دور دوم مسابقه با «آمانوف» از قزاقستان پیکار کرد و موفق شد با ضربه فنی رقیبش را شکست دهد. بریمانلو نماینده وزن ۷۳- کیلوگرم ایران در سومین مسابقه خود با «ماخمدیکف» از تاجیکستان روبرو شد و بعد از گذشت ۷ دقیقه موفق شد حریف خود را ایپون کند و جواز حضور در مرحله نیمه نهایی را به دست آورد.

بریمانلو برای صعود به مرحله نهایی مسابقات به مصاف «تسوگیاتار» از کشور مغولستان رفت که نفر ۱۱ رنکینگ جهانی است، اما نتوانست مقابل این حریف مغولی به پیروزی دست پیدا کند و به دیدار رده بندی مسابقات رفت. نماینده وزن ۷۳- کیلوگرم ایران در دیدار رده بندی به مصاف حریف مولداویایی الاصل اماراتی خود رفت و در مقابل این حریف هم تن به شکست داد و به مقام پنجم مسابقات آسیایی بسنده کرد.

انتهای پیام/

نتایج روز نخست مسابقات قهرمانی جودوی آسیا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.