سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به مناسبت روز جهانی زمین پاک؛

طرح ساعتی با محیط‎بان در مدارس سورشجان اجرا شد

طرح ساعتی با محیط‎بان، به مناسبت روز جهانی زمین پاک، در مدارس شهر سورشجان اجرا شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری؛ طرح ساعتی با محیط‎بان، به مناسبت روز جهانی زمین پاک و با شرکت ۲۵۴ نفر از دانش آموزان در مدارس منتخب شهر سورشجان اجرا شد.

آموزش و آشنایی دانش آموزان با مباحث روز زمین پاک، شرح وظایف سازمان محیط زیست و محیطبانان، اهمیت حفظ محیط زیست، مناطق تحت مدیریت و فاصله هر یک تا محل زندگی آنها، مفاهیم بازیافت و اهمیت تفکیک زباله، درختان و نقش آن‌ها در طبیعت، استفاده از انرژی‌های پاک و گونه‌های گیاهی و جانوری شاخص استان، از اهداف این برنامه بود.

این طرح همچنین به دنبال افزایش سطح آگاهی و فرهنگسازی در جامعه و تعامل و استفاده از توان جوامع محلی بویژه دانش آموزان برای انتقال پیام‌های محیط زیستی به درون خانه و خانواده، و ایجاد حس پاسداشت و احترام به محیط زیست و محیط بانان است.

گفتنی است؛ طرح ساعتی با محیط‎بان در سال ۱۳۹۷ با ارائه ۱۶ هزار نفر ساعت آموزش توسط محیط بانان و کارشناسان حفاظت محیط زیست، در مدارس منتخب چهارمحال و بختیاری اجرا شد.

۲۲ آوریل برابر با دوم اردیبهشت به عنوان «روز جهانی زمین پاک» نام گذاری شده و شعار امسال این روز، «حفاظت از گونه‌های زیستی، نه به زباله و پلاستیک» است. 

شهر سورشجان مرکز بخش لاران از توابع شهرستان شهرکرد، در فاصله ۱۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام/ش

آموزش دانش‌آموزان حفاظت از محیط زیست

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.