سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح‌های توسعه بر اساس مطالعات آمایش سرزمین

طرح‌های توسعه استان چهارمحال و بختیاری بر اساس مطالعات آمایش سرزمین اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: در اولین نشست کارگروه آمایش سرزمین، آمار، محیط زیست و توسعه پایدار استان در سال جاری، بر ضرورت بهبود و حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی به عنوان یکی از سه هدف بنیادین توسعه تأکید شد.

وی افزود: همچنین در این نشست، لزوم اجرای طرح‌های توسعه بر اساس مطالعات آمایش سرزمین مورد تأکید قرار گرفت.

احمدی اضافه کرد: سند آمایش سرزمین، نقشه راهی برای رسیدن به توسعه پایدار و دستیابی به حفاظت پایدار در استان است.

گفتنی است؛ مطالعات تدوین طرح آمایش سرزمین چهارمحال و بختیاری، از مهرماه ۱۳۹۵ توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، با مشاوره مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران و نظارت یک تیم دانشگاهی آغاز شد و طی مدت ۲۱ ماه و در یک فرآیند کاملاً تعاملی با مشارکت تمام دستگاه‌های اجرایی، تشکل‌های بخش خصوصی، دانشگاهیان، کارشناسان و صاحبنظران استان به پایان رسید و در تیرماه ۹۷ توسط کارگروه تخصصی آمایش سرزمین بررسی و تصویب، و در دی ماه ۹۷ نیز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مصوب شد.
این طرح، اسفندماه سال گذشته در کمیسیون تخصصی شورای عالی آمایش سرزمین در سازمان برنامه و بودجه کشور هم ارائه و مورد تأیید قرار گرفت.

سند آمایش چهارمحال و بختیاری که در دو بخش و هشت فصل تدوین شده است، از این پس به عنوان یک سند بالادستی، مبنای مراجعه، بهره برداری و تصمیم گیری در تمام برنامه‎ریزی‌های توسعه‌ای استان خواهد بود.

انتهای پیام/ش

نشست کارگروه آمایش سرزمین، آمار، محیط زیست و توسعه پایدار

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.