سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی؛

ظرفیت بالقوه اشتغال زایی فرهنگی در خانه‌های تاریخی اطراف حرم رضوی

نماینده مردم مشهد و کلات گفت: اماکن تاریخی احیا شده و در دست مرمت در اطراف حرم، دارای ظرفیت‌های بالقوه اشتغالزایی فرهنگی و کسب درآمد پایدار برای شهر هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نماینده مردم مشهد و کلات پس از بازدید از بافت پیرامون اطراف حرم رضوی گفت: اماکن تاریخی احیا شده و در دست مرمت و همچنین گذر‌های تجهیز شده عابر پیاده که تحت عنوان ره باغ در اطراف حرم ایجاد شده، دارای ظرفیت‌های بالقوه اشتغالزایی فرهنگی و کسب درآمد پایدار برای شهر هستند.

وی تصریح کرد: خانه‌های تاریخی ظرفیت بالقوه‌ای برای اشتغال زایی در حوزه فرهنگی و فرصتی مطلوب برای معرفی و شناساندن تاریخ و فرهنگ کهن و ارزشمند خراسان بزرگ و مشهد مقدس به زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی ایجاد کرده و باید با برنامه‌ریزی مدون و دقیق این ظرفیت بالقوه را به حالت بالفعل تبدیل کنیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: البته اقدامات خوبی همچون تشکیل موزه آشنایی با مشاغل سنتی مشهد مقدس و همچنین بازارچه صنایع دستی در خانه تاریخی داروغه که امروز از آن بازدید کردیم شکل گرفته است، اما می‌توان با یک برنامه ریزی منسجم و هدفمند توسط مجموعه مدیریت شهری و سایر دست اندرکاران امر همچون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، از تمام این ظرفیت حداکثر استفاده بهینه را در راستای ایجاد اشتغال و کسب درآمد پایدار برای شهر داشته باشیم.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه خوشبختانه سال گذشته پیگیری‌های خوبی از سوی مدیران شهری مشهد مقدس در خصوص تامین منابع مالی برای اجرای این طرح ملی صورت گرفته، افزود: با پیگیری‌های موثر شهردار منطقه ثامن و مجموعه مدیریت شهری پیشنهادات خوبی به دولت برای تخصیص منابع ملی در جهت اجرای طرح داده شد.

وی تصریح کرد: پس از ارائه لایحه تخصیص بودجه به طرح‌های بازآفرینی شهری در شهر‌های زیارتی کشور مانند قم، شیراز و همچنین طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی و با حمایت‌های کمیسیون تلفیق و کمیسیون عمران مجلس، برای اولین بار بودجه قابل توجه ۳ هزار و ۱۰۰ میلیاردتومانی از طریق انتشار اوراق مشارکت با سهم ۵۰ درصدی دولت و ۵۰ درصد شهرداری در نظر گرفته شد.
 

انتهای خبر//ح. ص



اختصاص بودجه ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد برای باز آفرینی شهر‌های زیارتی کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.