سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراز نگرانی مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی از استقبال نکردن مردم برای خرید کتاب چاپ جدید

مسعود کوثری گفت: پیش بینی می کنیم بازدیدکنندگان به دلیل گرانی کتاب،اقدام به خرید کتاب های چاپ شده سال گذشته کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود کوثری مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی در نشست خبری که امروز (دوشنبه) برگزار شد،درباره چگونگی حضور انتشارات علمی و فرهنگی در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: اگرچه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نیمه دوم سال۱۳۹۷و اوایل امسال در خصوص تامین کاغذ مورد استفاده ناشران کمک کرده است، اماهنوز۲۲عنوان کتاب کودک و۱۰۰عنوان کتاب بزرگسال همچنان در چاپخانه هستند و هنوز چاپ نشده اند.

وی افزود:گرانی نرخ کاغذ روی قیمت کتاب‌ها نیز به نحوی تاثیر گذاشته است که چاپ‌های جدید نمایشگاه علمی و فرهنگی نسبت به گذشته ۱۵ درصد گرانتر است بنابراین پیش بینی می‌شود که بازدیدکنندگان نمایشگاه بیشتر به خرید کتاب‌های چاپ شده در سال‌های گذشته اقدام می‌کنند.

کوثری ادامه داد:یکی دیگر از مشکلات حوزه نشر در سال۹۷عدم موفقیت در انتقال پول بود البته ما در خصوص ترجمه کپی رایت آثاری چون مجموعه‌ای از بزرگان اندیشه و کتاب تصویری شیر و پرنده را خریداری کردیم.

مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی بیان کرد:انتشارات علمی و فرهنگی با۱۰۸عنوان کتاب چاپ اول در حوزه بزرگسال و ۶۰عنوان کتاب چاپ اول در حوزه کودک و نوجوان در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مشارکت می‌کند. از کتاب‌های ویژه بزرگسال انتشارات علمی و فرهنگی که به نمایشگاه کتاب تهران راه پیدا کرده اند می‌توان به تصحیح استاد محمد رستمی بر دیوان حافظ، کتاب سواد بصری و عناوینی از مجموعه‌ای از بزرگان اندیشه که ترجمه‌ای از آثار انتشارات کمبریج است، اشاره کرد.

کوثری ادامه داد:چند عنوان از مجموعه پیامبران نیز در حوزه کودکان و نوجوانان در دسترس بازدیدکنندگان سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران قرار می‌گیرد. عناوینی از مجموعه کتاب‌های بچه‌های آبی که به همت انتشارات علمی و فرهنگی چاپ شده نیز راه خود را به نمایشگاه کتاب تهران باز کرده اند. این کتاب‌ها به کودکانی پرداخته اند که براثر فرآیند‌های زندگی آسیب دیده اند.

وی اظهار کرد:رمان تصویری شکستن دماغ استالین، کتاب تصویری شیر و پرنده، کتاب تاوان یک مادر و کتاب تلنگر نیز در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ارائه می‌شوند. کتاب «تاوان یک مادر» نوشته مادر یکی از کودکان آمریکایی است که در سال‌های گذشته تحت تاثیر یک بازی رایانه‌ای همکلاسی‌های خودش را به قتل رساند و سپس خودکشی کرد. مادر این کودک در کتاب تاوان یک مادر کم توجهی هایش نسبت به روابط کودکش و حالات وی را تشریح می‌کند.

مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی افزود:کتاب «تلنگر» نیز اقتصاد را به زبانی ساده مطرح کرده است.

کوثری در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به ظرفیت نمایشگاه کتاب در معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور، کتابی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور چاپ کرده و به نمایشگاه ارائه کرده اید یا نه؟، گفت:اگرچه در یکی از کتاب‌های ارائه شده به نمایشگاه به میزان علاقه هموطنانمان به سفر در سطح کشور پرداخته ایم، اما در انتشارات علمی و فرهنگی کتاب‌های خاص گردشگری تولید نشده اند، ولی کار مشترکی با ناشران چین انجام شده تا فرهنگ، هنر و آداب و رسوم این کشور بیش از پیش معرفی بشوند. قدرت چین نیز نام کتابی است که با همکاری همکارانمان در وزارت خارجه منتشر می‌شود.

مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی در خصوص برنامه‌های آینده این انتشارات اظهار کرد:تفاهمنامه‌ای با شهرداری بسته شده تا امسال فعالیت‌های بیشتری در حوزه مطالعات شهری داشته باشیم. تفاهمنامه‌ای نیز با بنیاد صدر بسته شده تا بتوانیم آثار مرتبط با سید محمدباقر صدر را منتشر کنیم.

کوثری تصریح کرد:مجموعه متون اسلامی نیز در سال آینده منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

 
 

 

برچسب ها: ادبیات ، بازار نشر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.