بیشتر بخوانید؛ نحوه ثبت نام لاستیک دولتی برای تاکسیرانان پایتخت + جزئیات
وی با تأکید بر اینکه در سال جاری شعار ما «یک گام به جلو» است، اظهار کرد: بهانه ما برای برگزاری جشنواره تاکسیرانی معرفی دستاوردهای آن است.
قنادان تصریح کرد: مهمترین ذی نفعان شهروندان هستند که از تاکسیرانی خدمات دریافت میکنند.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با بیان اینکه همکارانمان در شرکتها و بخشهای خصوصی استارت آپهایی را طراحی کردهاند که ذی نفعان مختلفی هم دارند، اظهار کرد: در طول هفته آینده برنامههای متنوعی برای همه ذی نفعان برگزار میشود.
وی با بیان اینکه ۷ اردیبهشت زمان افتتاحیه جشنواره تاکسیرانی است که با حضور شهردار تهران انجام میشود، اظهار کرد: مدیران عامل تاکسیرانیهای سراسر کشور در این جشنواره حضور دارند و یکی از اصالتهای ما این است در کشور جریان سازی کنیم و در حوزههای مختلف حضور داشته باشیم.
قنادان با بیان اینکه جشنواره تاکسیرانی بهانهای است تا یک گام به جلو برویم، گفت: هریک از روزهای جشنواره تاکسیرانی به یک محور اختصاص دارد که هرکدام از آنها به یک محور اختصاص دارد که محور روز اول افتتاحیه جشنواره و محور روز دوم تاکسی، مدیریت، نظارت و خدمات است.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با بیان اینکه ۵۰ تا ۶۰ پروژه مربوط به پایانه و اصلاح معابر در مناطق تهران افتتاح میشود، اظهار کرد: محور روز سوم تاکسی و ارتقای فرهنگ ترافیکی است که در این محور تاکسیرانهای برتر را شناسایی میکنیم.
وی با بیان اینکه محور روز چهارم تاکسی، علم، فناوری و کارآفرینی است، اظهار کرد: علاوه بر اینکه نشستهای مشترکی با دانشگاهها داریم تفاهم نامهای را امضا میکنیم تا از حیث تکنولوژی و توسعه ناوگان برقی اقداماتی انجام شود.
قنادان افزود: محور پنجم تاکسی، سلامت و حفط محیط زیست است که از تاکسیرانها تست سلامت گرفته میشود و در نهایت تاکسی، فرهنگ و رسانه محور ششم است که در این محور مقرر شده تا در تاکسیها کتاب قرار دهیم تا مسافرین از آن استفاده کنند.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با بیان اینکه مدرن سازی از سه ناحیه خدمات، تاکسیران و ناوگان تاکسیرانی شکل میگیرد، ادامه داد: یکی از خدمات مدرن که شروع شده ساماندهی سرویس مدارس است و لذا بیش از ۲۰ هزار سرویس مدرسه را تحت پوشش بردیم که در این تعداد برچسبها تحویل داده شده و همه دارای پروفایل الکترونیکی هستند.
وی با بیان اینکه بیش از ۴۴۰ پیمانکار از سرویس مدارس ساماندهی شدند، اظهار کرد: در سال آینده کیفیت این شرکتها را افزایش میدهیم و در حوزه خدمات اینترنتی هم شرکت کارپینو با تاکسیرانی وارد کار شده و و به زودی استارت آپ جدید به نام کابین هم اضافه میشود.
قنادان با بیان اینکه تأخیر در اجرای نرخ جدید معضل ما در تاکسیرانی است، گفت: در سال گذشته لایحه نرخ جدید را به شورا ارسال کردیم و در حال حاضر به تصویب رسیده است، ولی اکنون منتظر اعلام نرخ تورم رسمی هستیم.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با بیان اینکه توسعه پرداخت الکترونیکی در شهر تهران اتفاق افتاده است، گفت: در ۶۰ درصد تاکسیهای تهران پرداختها به صورت الکترونیکی انجام میشود و بیش از ۲۴ هزار تاکسی به این امکانات مجهز شدهاند.
وی با تأکید بر اینکه ما دیگر در شهر تهران تخلفی به خاطر دریافت کرایه غیرقانونی نداریم، گفت: مرکز آموزش تاکسیرانی را راه اندازی کردیم و همه تاکسیرانها یک دوره یک هفتهای آموزش میبینند و به آنها سرفصلهایی ماند کمکهای اولیه و کنترل خشم را آموزش میدهیم.
قنادان با بیان اینکه سال گذشته توزیع لاستیک با نرخ دولتی را آغاز کردیم، گفت: توزیع ۶۰ هزار حلقه لاستیک با نرخ دولتی را آغاز کردیم و توزیع لاستیک ون هم شروع شده است.
وی با بیان اینکه محور بعدی بیمه تکمیلی رانندگان بود، گفت: در این حوزه همه رانندگان تحت پوشش قرار گرفتند و همچنین پیگیریهای زیادی کردیم تا مشکلات بیمه سلامت رانندگان حل شود.
وی با اشاره به وضعیت ناوگان تاکسیرانی ادامه داد: بیش از ۲۷ هزار خودروی تاکسی در تهران بالای ۱۰ سال هستند و فرسوده محسوب میشوند و این در حالی است که خودروسازیهای کشور ما سالانه ۱۰ هزار خودرو تولید دارند و این رقم کمی است و از سویی دیگر اولویت فروش خودرو به خریداران شخصی است.
قنادان در ادامه خاطرنشان کرد: در جشنواره تاکسیرانی امسال یک نفر را به عنوان تاکسیرانی برتر انتخاب خواهیم کرد و به او جایزه خواهیم داد.
در حال تکمیل...