سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت الله علم الهدی:

باور به امام زمان (عج) تشکیل دهنده مبنای فکری ما در مسائل اجتماعی سیاسی است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: باورمندی نسبت به امام زمان(عج)، تمام مبانی فکری ما را در مسائل اجتماعی و سیاسی شکل می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد در کانون خیمه الانتظار این شهر با بیان اینکه معنای انتظار فرج حرکت به سمت باورمندی سیاسی و اجتماعی است، گفت : با فراگیر شدن این باورمندی مقدمه ظهور صاحب‌الامر مهیا می‌شود، چراکه معنای انتظار فرج حرکت به سمت این باورمندی سیاسی و اجتماعی است.

وی با بیان اینکه نسل تحصیل‌کرده ما جدایی اجتماع از سیاست را دور از فرض می‌داند و این در حالی است که در قدیم تنها کسانی نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی آگاه بودند که از این طریق معیشت را می‌گذراندند، تصریح کرد: اینکه یک دکتر، تاجر و هر فرد دیگری در جامعه نسبت به مسائل اجتماعی و سیاسی ناآگاه بود و دغدغه‌ای در خصوص آن نداشت، درواقع نشان از بی‌بصیرتی مردم آن جامعه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر اینکه مردم باید بصیرت را مدیون بنیان‌گذار جمهوری اسلامی بدانند، ادامه داد: این انقلاب اسلامی بود که بصیرت و فرهنگ را به مردم داد تا نسبت به اجتماع و سرنوشت خود دغدغه داشته باشند.

آیت الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه اگر درجایی از کشور خلل ایجاد شود، مردم اعم از زن یا مرد، دغدغه‌مندانه آن را پیگیری می‌کنند، افزود: این دغدغه‌مندی خواسته پیامبر(ص) است که فرمودند کسی که صبح از خواب برخیزد و نسبت به دغدغه مردم اهتمامی نداشته باشد، اصلاً مسلمان نیست.

وی بابیان اینکه جامعه امروز در دنیا با شدت ارتباطاتی که وجود دارد به یک دهکده تبدیل‌شده که دولت‌ها و ملت‌ها نیز در این چارچوب قرار گرفتند و در چنگ استکبار گرفتار شدند، تصریح کرد: به خاطر پول، قدرت، تکنولوژی و وسایل ارتباطی هر دولت و ملتی کوچک‌ترین حرکتی کند باید در چارچوب استکبار باشد و در آن گرفتار است.

امام‌جمعه مشهد گفت: باوجود همه این شرایط، یک قدرت غیبی وجود دارد که می‌تواند همه معادلات را بر هم می‌زند، به‌طوری‌که ما به‌ وسیله همین قدرت غیبی 40 سال از انقلاب را سپری کردیم.

آیت الله علم‌الهدی پیروزی حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه را از نمادهای این قدرت غیبی دانست و افزود: اگر خواسته‌ای قلبی در اکثریت مردم شکل گیرد و به باورمندی بصیرت‌مندانه نسبت به امام زمان(ع) برسند، همه کارها قابل انجام است حتی اگر استکبار جهانی درصدد نفی آن باشد.

وی با اشاره به اینکه باورمندی تمام مبانی فکری ما را نسبت به زندگی سیاسی و اجتماع شکل می‌دهد، ادامه داد:
 

انتهای پیام//ف.س


انتظار فرج حرکت به سمت باورمندی سیاسی و اجتماعی است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.