بیشتر بخوانید: حجم تجارت ایران و عراق تا ۱۴۰۰ به ۲۰ میلیارد دلار خواهد رسید
وی استفاده از روشهای متناسب برای پایدارسازی حضور محصولات زیر گروه صنعت پلاستیک و چاپ و بسته بندی در عراق را مهم ارزیابی کرد و افزود: ایجاد کارگاههای تزریق پلاستیک، احیای خطوط تولید و مدیریت برندینگ در کنار ایجاد وابستگی بازار هدف به تولیدات متنوع پلاستیکی از جمله محورهایی است که موجب ارتقای تجارت با عراق خواهد شد.
بهزاد رقابت جدی سایر کشورها، به ویژه چین و آغاز تغییر الگوی حضور آنها در عراق را متذکر شد و گفت: استفاده و به کارگیری تکنولوژی سبک و آسان و طراحی خطوط بستهبندی و فروش ماشین آلات نیمه صنعتی و صنعتی همراه با آموزشهای مرحلهای مشترک با عراق به عنوان بخشی از طرح کلان عراق در توجه به تولید محلی در حال انجام است که میتواند به عنوان یک راهبرد جدی توسط شرکتهای ایرانی مورد توجه باشد.
رایزن بازرگانی ایران در عراق با اشاره به رشد مثبت پیش بینی شده در تولید ناخالص داخلی عراق و روند رو به ثبات این کشور ابراز امیدواری کرد که تسهیل مسیر تجارت، بهره گیری از سیاستهای همگن تولید، اصلاح نظام مالی در حمایت از واحدهای صادراتگرا سه عامل مهم مورد نیاز بخش خصوصی ایران است که میتواند افزایش تجارت محصولات پلاستیکی با عراق را در یک برنامه میان مدت حداقل به دوبرابر وضع موجود افزایش دهد.
انتهای پیام/