سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جهانگیری مطرح کرد؛

ارائه لایحه انتقال تابعیت مادر به فرزند برای حمایت از سرمایه‌های علمی/ عبور از شرایط سخت به عهده نخبگان است/ سیل بیش از ۴۰ هزار میلیارد به مردم آسیب رساند

معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت به پاس احترام به زنان قانون قدیمی تابعیت که فقط فرزند می‌توانست از پدر تابعیت بگیرد را تغییر داد و بر مبنای آن فرزند از مادر هم می‌تواند تابعیت بگیرد .

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم اختتامیه دومین جشنواره علم و زن که در دانشگاه تهران در حال برگزاری است، اظهار کرد: امیدوارم زنان عالم و دانشمند کشور همواره مسیر روبه پیشرفتی که اتخاذ کرده‌اند را به نحو مطلوب ادامه دهند.
 
معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: بسیار خوشحال هستم که پروفسور ایرانی مرحوم مریم میرزاخانی توجه تمام دستگاه‌های اجرایی را به بانوان جلب کرد و روز تولد او به عنوان روز زن و ریاضیات انتخاب شد.
 
وی افزود: طبیعی است که شخصیت وی در جامعه باید بیشتر شود و دستگاه‌های اجرایی باید بیش از پیش به وی توجه داشته باشند.

جهانگیری گفت: هنگامی که یک جوان ایرانی در فضای بین‌المللی می‌درخشد و برای سربلند کردن ایران در جهان قدم برمی‌دارد نشان از قهرمانان بودن او دارد، ما به پشتوانه همین سرمایه‌های علمی می‌توانیم تقویت انگیزه و کشف استعداد داشته باشیم.

به کمک نخبگان می‌توان پیشرفت کرد

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه به کمک نخبگان می‌توان پیشرفت کرد، گفت: دولت به پاس احترام به زنان قانون قدیمی تابعیت که فقط فرزند می‌توانست از پدر تابعیت بگیرد را تغییر داد و بر مبنای آن فرزند از مادر هم می‌تواند تابعیت بگیرد زیرا مریم میرزاخانی هم دوست داشت فرزندش تابعیت ایرانی بگیرد.
 
وی تصریح کرد: ذخایر استعدادهای کشور بار مسئولیت سنگینی روی دوش دولت و نهادهای علمی گذاشته‌ و بر اساس این مسئولیت باید کشور را از شرایط فعلی عبور دهیم؛ مسئولان باید تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنند، عبور از شرایط سخت به عهده نخبگان است.
 
جهانگیری گفت: ایجاد امیدواری در میان مردم اهمیت بسیاری دارد و مسئولان و نخبگان باید افق‌های امیدواری را برای مردم روشن کنند؛ از نظر یک مسئول اجرایی می‌گویم که کشور در شرایط سختی است از یک سو با تحریم‌های ظالمانه آمریکا مواجه هستیم و از سوی دیگر اقتصاد ما دچار چالش شده است.
 
معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: ما به با آب احتیاج داشتیم و سال پیش دغدغه اصلی ما مسئله آب شرب بود، نمی‌دانستیم آب مورد نیاز صنعت و کشاورزی چگونه باید تامین شود اما سیلی که در کنار بارندگی به‌ وقوع پیوست؛ ۲۷ استان کشور را درگیر کرد و بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان به زندگی مردم آسیب رسید.

کارآمدی دولت جز به صحنه آوردن تمام سرمایه‌های نظام نیست

جهانگیری افرود: برای عبور از مشکل به واژه‌هایی همچون امید، تفاهم، همکاری احتیاج داریم و برای تحقق این امر می‌توان تمام ظرفیت‌های علمی کشور را پای کار آورد؛ کارآمدی دولت جز به صحنه آوردن تمام سرمایه‌های نظام نیست؛ هنگامی موفق می‌شویم که دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت تمام مراکز علمی کشور استفاده کنند.

آینده امروز ایران در گرو توسعه علم بدون تردید است

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: آینده امروز ایران در گرو توسعه علم بدون تردید است؛ نهضت علمی که در کشور ایجاد شده است در گرو این است که بدانیم چقدر باید به علم توجه داشت اگر کشور از نظر علمی توسعه پیدا کرد تمام جنبه‌های دیگر هم توسعه پیدا می‌کنند.
 
وی درباره نقش بانوان گفت: تمام بانوان باید نقش آفرینی خوبی داشته باشند در شورای عالی اداری تصویب شد که حداقل۳۰ درصد مسئولیت‌های اجرایی را بانوان تشکیل دهند و حضور پر رنگ بانوان نشان از این دارد که زنان در فضای بین المللی نقش خود را ایفا کرده‌اند.

جهانگیری بیان کرد: امیدوار هستیم کشور از این بانوان بهره ببرد.
 
انتهای پیام/
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۳۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
بيچاره مردم