سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار محمد مارانی مطرح کرد؛

۱۴۰ خودروی سنگین و سبک سپاه آماده اعزام به مناطق گرفتار سیلاب در سیستان/ از تقویت سیل بند‌ها تا ارتقای ارتفاع کانال‌های انتقال دهنده آب

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور گفت: تاکنون ۵۰ خودروی سنگین و سبک برای یاری دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی در مدیریت سیلاب سیستان به شمال استان اعزام شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،سردار محمد مارانی فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور گفت: تاکنون ۵۰ خودروی سنگین و سبک برای یاری دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی در مدیریت سیلاب سیستان به شمال استان اعزام شده است.

وی افزود: از٢٤ فروردین ماه امسال با استاندارى و فرماندهان سپاه و برخی از دستگاه‌های مرتبط، جلسات مختلفى در چگونگی مدیریت سیلاب سیستان برگزار شده است.

 سردار محمد مارانی ادامه داد: در روز‌های اخیر با بهره گیری از بالگرد سپاه، بازدید هوایی نیز به همراه فرمانده نیروی زمینی سپاه و اعضای ستاد مدیریت بحران استان از نقاط ورود سیلاب و چگونگی اقدامات در حال انجام برای مدیریت آن انجام شده است.
 فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور گفت: هم اکنون ٣٠خودروی سنگین و ٢٠خودروی سبک کمک دار سپاه در منطقه سیستان حاضر و در حال فعالیت برای مدیریت سیلاب هستند.

وی افزود: آخرین مرحله اعزام خودرو‌های سپاه به منطقه سیستان صبح امروز بوده چرا که آب سیلاب رودخانه نیاتک، مسیر روستاهاى شندک، اکبرآباد و محمد بارانى در معرض آبگرفتگى قرار داد و برای مدیریت بهتر خودرو‌های سپاه از زاهدان به سیستان اعزام شد.

مارانی تاکید کرد: تاکنون در ۸ نقطه سیستان ارتفاع کانال‌های انتقال دهنده آب را ارتقا داده ایم.

 فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور گفت: افزیش ارتفاع و استحکام بخشی اطراف روستای تپه دز و کانال سرحدی در اطراف شهر بنجار، بازگشایی مسیری برای انتقال آب به سمت تالاب هامون در انتهای روستای سیستان و محدوده لورگ باغ، باز کردن آبراه‌های پشت روستای قرقری با توجه به اینکه آب به سمت برجک‌های مرزی و کشور افغانستان در جریان بود و هدایت سیلاب به سمت اسکله تخت عدالت از جمله فعالیت‌های سپاه در روز‌های اخیر بوده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تقویت سیل بند مسیر هامون صابورى و روستاهاى افضل آباد و ناصر آباد و شیخ پودینه در حال انجام می‌باشد.

مارانی گفت: با توجه به پیش بینی انجام شده، برای سیلاب ٨٠دستگاه سنگین و ٦٠دستگاه سبک آماده اعزام به سیستان برای خدمات رسانی می‌باشد که تعدادی از آن‌ها به منطقه اعزام شده است.

انتهای پیام/ب

صحبت های فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور درباره سیلاب

برچسب ها: سیل ، حوادث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.