سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انقلاب اسلامی قطعه ای از تاریخ اسلام برای تحقق تمدن نوین اسلامی

نماینده مجلس خبرگان رهبری، انقلاب اسلامی را قطعه‌ای از تاریخ اسلام برای تحقق تمدن نوین اسلامی، در دنیا عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، مراسم عمامه گذاری ۹۲ نفر از طلاب حوزه‌های علمیه استان که با حضور نماینده، ولی فقیه در استان و نماینده مجلس خبرگان رهبری، انقلاب اسلامیدر سالن همایش‌های مصلای تبریز برگزار شد.

آیت الله کعبی نماینده مجلس خبرگان رهبری، انقلاب اسلامی ،دراین مراسم با بیان اینکه انقلاب اسلامی قطعه‌ای از تاریخ اسلام است که برای تحقق تمدن نوین اسلامی در دنیا شناخته شده است، افزود: انقلاب اسلامی که از جنس انقلاب انبیاء است بعد از ۱۴۰۰ سال به رهبری امام راحل عظیم الشان طلوع کرد و برای مقابله با جاهلیت مدرن در دنیا پیشقدم شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، نماینده، ولی فقیه در استان ، نیزدراین مراسم ،گفت: انتظار فرج، انتظار برای گشایش در عموم بشریت است، انتظار حرکت است نه سکون، تا برای ظهور آمادگی داشته و همه چیز خود را برای هدف بزرگ امام زمان (عج) که برای آن قیام می‌کند آماده کنیم.

 

وی تصریح کرد: حوزه علمیه بر مبنای تعالیم قرآن کریم و اهل بیت علیه السلام است.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه به عنوان مهد پرورش عالمان و مجتهدان بزرگ و وارسته با بهره‌گیری از منابع اصیل اجتهاد، اقامه دین را در ابعاد فردی، اجتماعی و نیز حاکمیتی وظیفه خود می‌داند و در امتداد عظمت آفرینی خود در عصر حضرت امام خمینی (ره) به استمرار واستقرار حکومت اسلامی بر پایه فقه اهل بیت علیه السلام، اهتمام تام دارد.

 

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: اکنون هم که این نظام مقدس اسلامی، یادگاری ارزشمند از امام راحل است، پایه‌گذاری تمدن اسلامی را در دستور کار خود قرار داده است و بازخوانی رسالت، بازخوانی مأموریت ها، اهداف و برنامه‌های حوزه بر مبنای رهنمود‌های مقام معظم رهبری است و ضرورتی مضاعف پیدا می‌کند که ما این حرکت ارزشمند را دنبال کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، تعداد طلبه‌های در حال تحصیل در ۲۰ حوزه علمیه در سطح استان را، نزدیک ۳ هزار نفر عنوان کرد و گفت: طلاب حوزه‌های علمیه استان در چهار مقطع (سطح اول، سطح دوم، سطح سوم وسطح چهارم) در حال تحصیل هستند که در سطح اول ۱۵۱۸ نفر - در سطح دوم ۵۲۸ نفر و مابقی در سطح‌های سوم و چهارم با حضور ۱۴۸ استاد، تحصیل می‌کنند.

 

درپایان این مراسم ۹۲ نفر از طلاب حوزه‌های علمیه شهرستان‌های (ملکان -اهر -شبستر -تسوج -میانه و تبریز) توسط حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، نماینده، ولی فقیه در استان، لباس روحانیت بر تن کرده و معمّم شدند.


انتهای پیام/

برگزاری مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه  علمیه استان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.