وی ادامه داد: در این رابطه موارد مختلف به شرکت ملی نفت اعلام و اهمیت موضوع برای دست اندرکاران این حوزه تبیین شده است، ما در هشت ماه آینده درگیر تحقق این دستورالعمل هستیم و مهمترین برنامه هشت ماه آینده بنادر ایران به طور حتم تامین سوخت سنگین کم سولفور است.
بیشتر بخوانید: استفاده کشتیها از سوخت کم سولفور از سال ۲۰۲۰ میلادی/ وزارت نفت توانایی تأمین سوخت کم سولفور را دارد
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه مورد بعدی مقوله اینترنت اشیا است که در حال حاضر کشورهای دنیا به سمت آن حرکت کردهاند تا صنعت دریایی خود را متحول کنند، گفت: در این زمینه بنادر دنیا به منظور استفاده حداکثری از اینترنت و در راستای هوشمندسازی بنادر گام بر داشتهاند و سازمان بنادر و دریانوردی نیز این آمادگی را دارد که از چنین ظرفیتی استفاده و در همین مسیر حرکت کند.
حق شناس افزود: همین موضوع برای تجهیزات مخابراتی نیز حکم فرماست و باید در جهت پوشش کامل برای تردد ایمن شناورها در طول سواحل و بنادر گام برداشت، موضوعی که به عنوان یکی از اولویتهای حوزه دریایی قلمداد میشود.
وی با اشاره به اینکه باید نیم نگاهی به توسعه کشتیرانی داخلی کشور داشته باشیم، خاطرنشان کرد: باید بدانیم که کشتیها هر ساله نسبت به سالیان قبل از نظر طول، عرض و آبخور بزرگتر میشوند و طبیعتا باید شرایط لازم برای بخش داخلی کشور جهت ساخت و ساز فرآهم شود.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه باید با برنامهای بلندمدت در راستای ساخت کشتیهایی اقدام کنیم که از چنین ویژگیهایی برخوردارند، اظهار کرد: بنادری نظیر شهیدبهشتی چابهار و شهیدرجایی با چنین رویکردی در حال توسعه هستند و ظرفیتهای آنها ارتقا یافته است، بنابراین باید در حوزه کشتی سازی نیز چنین ارادهای حاکم شود و بتوانیم کشتیهایی را بسازیم که از طول، عرض و آب خور بیشتری برخوردارند.
انتهای پیام/