سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری اولین اجلاس پارلمان‌های ۶ کشور همسایه عراق

اولین اجلاس پارلمان‌های شش کشور همسایه عراق با عنوان «عراق؛ ثبات و توسعه» در بغداد آغاز به کار کرد.

­

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره مباشر، رئیس مجلس عراق در افتتاحیه اولین اجلاس پارلمان‌های شش کشور همسایه عراق با تأکید بر روابط این کشور با همه همسایگان گفت آنچه عراق را به همسایگان پیوند می‌زند، مرز‌های جغرافیایی، منافع مشترک و روابط اجتماعی و دینی است.

محمد الحلبوسی افزود: عراق امروزه در صدد ایجاد همکاری‌ها و مشارکت‌های استراتژیک است. ما در صد همکاری با همه همسایگان خود هستیم.

وی در ادامه گفت: ما باید برای حفظ امنیت منطقه با یکدیگر همکاری کنیم. ما اعلام می‌کنیم که عراق بر امنیت کشور‌های همسایه و منطقه تأکید دارد. امید است که این نشست به وحدت نظر عراق با کشور‌های همسایه بیانجامد و باعث تقویت روابط شود.

مصطفی شنتوب، رئیس مجلس ترکیه نیز در این نشست گفت: شهرک سازی اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی با قانون بین المللی مغایرت دارد و نقض حقوق فلسطینیان به شمار می‌رود. ما باید بر سر ایجاد اولویت‌ها توافق کنیم تا با آنچه فلسطینی‌ها با آن مواجه هستند، مقابله کنیم.

وی افزود: چالش‌هایی که اکنون با آن‌ها مواجه هستیم، بر ما واجب می‌کند که همگی در یک صف بایستیم. نبود اقدام مشترک به نفع تروریسم و افراطی گری خواهد بود.

حموده یوسف الصباغ، رئیس مجلس سوریه هم در نشست رؤسای مجالس کشور‌های همسایه عراق سخنانی را ایراد کرد. وی گفت: تروریسم در خاک سوریه دفن خواهد شد. مردم سوریه برای پیروزی علیه تروریسم هر قدر هم که جانفشانی کنند، مصصم هستند. احترام و استقلال سوریه را خواستار هستیم. هیچ اشغالگری باقی نخواهد ماند و برای آزاد سازی وجب به وجب کشور خود مبارزه خواهیم کرد.

الصباغ تاکید کرد عراق و سوریه با مداخلات غیرقانونی مخالف هستند و قدس، پایتخت فلسطین عربی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، تروریسم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.